ماف نیوز: دو شهروند بازداشت‌شدە در شهرستانهای ماکو و پیرانشهر پس از اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت آزاد شدند. اتهام مطروحه علیه این افراد «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» عنوان شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «طاهر صوفی» ٣۶ سالە از اهالی روستای گرگول سفلی از توابع پیرانشهر موقتا با تودیع وثیقه آزاد شد.

«طاهر صوفی»

تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «آقای صوفی به همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام متهم شده است و پس از اتمام بازجویی‌ها، به صورت موقت با تودیع وثیقە‌ی ۵٠٠ میلیون تومانی تا هنگام صدور رأی دادگاه آزاد شده است.»

طاهر صوفی روز پنجشنبە ١ آذر ٩٧ از سوی نیروهای امنیتی در دهستان لاهیجان شرقی از توابع پیرانشهر بازداشت شده بود.

همزمان از ماکو گزارش شده است که روز یکشنبه ۲ دی‌ماه ۹۷، «میلاد قزلباش» ۳۳ ساله فرزند نظام‌الدین پس از اتمام بازجوییها با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی تا هنگام صدور رأی دادگاه آزاد شده است.

میلا قزلباش روز شنبه ۵ آبان توسط نیروهای وزارت اطلاعات در ماکو به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» بازداشت شد.

آقای قزلباش سال ۱۳۸۸ هم به علت فعالیتهای دانشجویی، مدت یک ماه را در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برده و‌ با اتمام بازجویی‌ها به صورت موقت آزاد شده بود.

او پیش از این هم به علت دخالت‌های وزارت اطلاعات علی‌رغم قبولی در آزمون عملی، از گزینش هلال احمر ماکو محروم شده بود.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com