ماف نیوز: نیروهای امنیتی در شهرستانهای ایلام، بانه و سرپل‌ذهاب، سه شهروند را به صورت جداگانه بە اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» بازداشت و بە مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷، «امیر برکتی» فرزند غلامرضا از اهالی ایلام در محل کارش در خیابان فارابی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «بازداشت امیر برکتی همراه با ضرب و شتم و بدون ارائه‌ی مجوز قضایی صورت گرفته و مامورین، علت بازداشتش را مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام عنوان کرده‌اند.»

امیر برکتی یک بار دیگر هم در ابتدای سال ۹۷ به اداره‌ی اطلاعات این شهر احضار شده و‌ با اتهامات مشابهی مورد بازجویی قرار گرفته بود.

در خبری دیگر از شهرستان بانه هم گزارش شده است که روز پنجشنبە ٢٩ آذر، نیروهای ادارە‌ی اطلاعات «عثمان فرجی» را پس از تفتیش محل سکونتش و ضبط برخی از وسایل شخصی مانند تلفن همراه و لپ‌تاپ، به اتهام مشابهی بازداشت کردەاند.

پیش از آن روز چهارشنبە ٢٨ آذر ماه نیز نیروهای امنیتی در شهر سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه «صابر خوشایند» از اهالی روستای رمکی‌رمضان از توابع دهستان پشت‌تنگ را به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» بازداشت و بە بازداشتگاههای امنیتی منتقل کردەاند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com