روز شنبه، ۲۲ ماه دسامر، در شهر آمستردام هلند شب فرهنگ تاجیکستان برگزار خواهد شد. این برنامه را سازمان غیردولتی «سامانی» تدارک دیده است و از تعدادی خواننده،‌ نوازنده و اهل ادیب تاجیک دعوت کرده است که هلندی‌ها را با هنر و فعالیت‌های ادبی خود آشنا کنند.

ناهید زینل پور، ویولن‌نواز معروف، جمیله عبدالله‌یوا، رقصنده، شاعره رحیم جان، ترانه‌سرا، صاحب نذری‌یف، خواننده، عالم‌جان سالی‌یف، خواننده و آهنگ‌ساز، واحد خال‌وف، نوازنده، که از چهره‌های شناخته تاجیکستان محسوب می‌شوند، در این مراسم هنرنمایی خواهند کرد.

شب فرهنگی تاجیکستان در آمستردام با سخنرانی افتتاحی ارکین رحمت‌الله‌زاده، سفیر فوق‌العاده و مختار و نماینده دایمی تاجیکستان در اتحادیه اروپا، آغاز خواهد شد و سپس رونمایی کتاب‌های شهزاده سمرقندی، نویسنده تاجیک مقیم هلند برگزار خواهد شد.
در ادامه نمایش مود لباس‌های تاجیکی برگزار خواهد شد و پس از آن صحنه در اختیار هنرمندان شناخته تاجیک خواهد بود که از کشورهای روسیه و تاجیکستان ویژه این مراسم دعوت شده‌اند.

گردانندگی محفل شب فرهنگی تاجیکستان در هلند را شاعره رحیم‌جان، ترانه‌سرای شناخته، که بیش از ۳۰۰ ترانه برای خواننده‌های مختلف تاجیک نوشته، بر عهده خواهد داشت.
این محفل همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود و سازمان‌دهندگان تصمیم گرفته‌اند برخی از رسوم کهن شب یلدا را نیز انجام بدهند و در لابلای برنامه‌ها فال حافظ خواهند گرفت و شعر و داستان‌خوانی خواهند کرد.

این بزم از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۳:۰۰ شب، در تالاری به نام “No Limit” در شهر آمستردام برگزار خواهد شد که از معتبرترین اماکن این شهر به شمار می‌آید.

آدرس محل برگزاری:

Address:
Geldershoofd 80
۱۱۰۳BG Amsterdam
Locatie: NOLimit

Gratis parkeren
Datum: 22 desember 2018
Tijd: 18:00 tot 23:00

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com