در این مقاله از وب‌سایت امنیت اینترنت کنش‌تک سعی می‌کنیم خیلی ساده توضیح دهیم که تور چگونه امنیت کاربرانش را فراهم می‌کند و چگونه باید از آن استفاده کنیم. 

چرا اینترنت امن نیست ؟ 

برای اینکه بدانیم TOR چگونه از اطلاعات کاربران در اینترنت محافظت می‌کند، باید طرز کار اینترنت را بدانیم. اینترنت شامل چندین کامپیوتر در جاهای مختلف دنیا است که با همدیگر در ارتباط هستند. کامپیوترها در ابتدا ایزوله بودند، بدین معنی که با یکدیگر هیچ ارتباطی نداشتند. با پیشرفت تکنولوژی مهندسان توانستند این کامپیوترها را بصورت فیزیکی بهم متصل کنند تا تشکیل یک شبکه را بدهند. به مرور زمان و پیشرفت، دیگر فاصله هم مطرح نبود و کامیپوترها در هر مکان دور از همی که بودند می‌توانستند به هم متصل شوند، که به این شبکه اینترنت می‌گوییم.

به صورت کلی در این شبکه دو نوع کامپیوتر داریم، یکی سرور و دیگری کلاینت. سرور به کامپیوترهایی گفته می‌شود که چیزی برای ارائه دارند، خدمت یا سرویسی به کاربران دیگر می‌دهند. کامپیوترهای کلاینت هم دستگاه‌های کاربران هستند که با استفاده از آنها از سرور تقاضا می‌کنند. مثال : کاربری با موبایل هوشمند خود به اینترنت وصل می‌شود و در  مرورگر آدرس duckduckgo.com را مینویسد تا از این موتور جستجو استفاده کند، موبایل هوشمند کاربر در اینجا کلاینت است و کامیپوتر duckduckgo که به کاربر پاسخ می‌دهد سرور است.

همانطور که کلاینت‌ها شروع به آغاز ارتباط با سرورها می‌کنند، جریان داده‌‌ها در اینترنت برقرار می‌شود. داده‌ها در قالب بسته‌ در سراسر اینترنت جریان پیدا می‌کنند. این بسته‌‌ها شامل اطلاعات فرستنده، مقصد و غیره هستند. سازمان‌‌های جاسوسی، دولت‌ها، هکرهای مخرب و غیره می‌توانند این بسته‌ها را مانیتور کنند.

ادامه این مطلب را در لینک زیر بخوانید:

تور چگونه امنیت کاربرانش در اینترنت را فراهم می‌کند : تور چگونه کار می‌کند 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com