هر بار که توسط شخصی نادیده گرفته می‌شوید بسته به شرایط و نوع رابطه‌ی بین شما و تاریخچه‌ای که باهم داشته‌اید برخورد با این موضوع می‌تواند متفاوت باشد. بااین‌حال رویکردهایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید درک خود را نسبت به نوع برخورد با این رفتار زیاد کنید.

به شخص مقابل کمی زمان بدهید. ممکن است بخواهید که سؤالات زیادی از او بپرسید و از او بخواهید که رفتارش را توضیح دهد و مشکل را دریابید. این یک رفتار طبیعی برای حل مشکل است و به‌خودی‌خود اشکالی ندارد اما اگر مدام به آن‌ها زنگ بزنید، پیام و ایمیل‌های زیادی بفرستید و خود را به‌زور سر راهشان قرار دهید تا آن‌ها را وادار به صحبت کنید این رفتار می‌تواند باعث ناراحتی بیشتر طرف مقابل شود و موقعیت را بدتر کند. به‌جای این رفتار به‌طرف مقابل زمان بدهید تا افکار و احساسات خود را تحت کنترل دربیاورد و خودتان هم از این زمان برای بررسی علت احتمالی نادیده گرفتن خود استفاده کنید و سپس تلاش کنید با موافقت طرفین تاریخی را برای صحبت در مورد این مسئله تعیین کنید تا بتوانید به آن رسیدگی کنید.

مطمئن شوید که شخص مقابل واقعاً در حال نادیده گرفتن شما است. شاید آدم پرمشغله‌ای است یا با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند که شما از آن‌ها بی‌خبر هستید.

 در مورد دلایل احتمالی نادیده گرفتن خود خوب فکر کنید. بیشتر موارد افراد می‌توانند دلیل احتمالی نادیده گرفتنشان را حدس بزنند. شاید اخیراً با آن شخص دعوا کرده‌اید، پشت سر او حرف زده‌اید یا بدقولی انجام داده‌اید. خود را جای او بگذارید شاید شما هیچ کار بدی نکرده‌اید و او دچار سوءتفاهم شده است به سوءتفاهم‌های احتمالی توجه کنید.

اگر حدس می‌زنید علت نادیده گرفتن شما این است که کار اشتباهی انجام داده‌اید، عذرخواهی یک کار درست است و می‌تواند طرف مقابل را تشویق کند تا در مورد احساسات خود با شما صحبت کند.

درصورتی‌که فکر می‌کنید اشتباهی انجام نداده‌اید، می‌توانید فقط برای اصلاح رابطه عذرخواهی کنید؛ اما نیاز دارید تا در مورد اثر این رفتار در آینده رابطه‌ی خود فکر کنید. آیا قرار است در رابطه‌ای قرار بگیرید که مدام مورد سرزنش قرار می‌گیرید و در حال عذرخواهی هستید حتی زمانی که حق با شما است و یا نمی‌دانید که برای چه عذرخواهی می‌کنید؟ اگر حس می‌کنید رابطه در حال وارد شدن به چنین موقعیتی است شاید بهتر باشد به‌جای عذرخواهی بی‌مورد با تلاش برای گفتگو مشکل را حل کنید.

درنهایت در بعضی موارد طرف مقابل شما بلوغ اجتماعی و فکری لازم برای مدیریت چنین موقعیتی را ندارد و از اینکه علت رفتار خود را توضیح دهد یا برای حل مشکل احتمالی همکاری کند، خودداری می‌کند. به‌خصوص در روابط عاشقانه که تازه آغازشده‌اند و طرف مقابل ناگهان بدون هیچ توضیحی و یا قطع رسمی رابطه، شما را نادیده می‌گیرد در این موارد بهترین کار پشت سر گذاشتن این تجربه و فرد غیر بالغ و رها کردن موضوع است.

#مرکز_مشاوره_رنگین_کمانی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

پیامک در تلگرام  

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com