سر علی خامنه ای (سر= سید انگلیسی) در گذشته بر افزایش جمعیت ایران پافشار کرده بودند و به تازگی.

ایشان در آن سخنرانی که برای نخستین بار بر نادانی و کم دانشی خود خرده گرفته بودند شمار جمعیت ایران را ۱۵۰، ۲۰۰ میلیون یا بیشتر هم میدانستند. جدا از اینکه “صلاح مملکت خویش خسروان دانند” تنها بد نیست یادآوری کنم در برابر آنچه فرمودند این حرفها را از امام شان درآورده اند ریشه این باور پیشنه درازتری داشته و بی گمان اگر بگردند شاید به یاد بیاورند که اینها گفته ها و باورهای احمد کسروی است که در جوانی در کتاب “خواهران و دختران ما” خوانده اند! کسروی در این کتاب برگه شماره ۴۵ می فرماید:

“برخی هم چنین وا می نمایند که روی زمین تنگ شده و یا خواهد شد و این است باید از فزونی آدمیان جلو گرفت. ولی این نیز بی پایه است. امروز روی زمین تنگ نیست و در آینده روزی اگر تنگ گردید در آن هنگام است که باید چاره جویند. این سخن که خود بی پایه است در ایران بی پایه تر می باشد. در این کشور که خواهد توانست به ۳۰۰ میلیون مردم نشیمن و خواربار دهد و اکنون بیش از ۲۰ میلیون در آن نیست زن نگرفتن و سخن از تنگی جا و کمی خواربار راندن بسیار نابجاست.”

هرچند سخنش اکنون زیبنده دهان دشمنان ش گشته است، یاد و نامش گرامی باد!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com