بر اساس تعریف ویکی‌پدیای فارسی Troll یا اوباش مجازی به افرادی گفته می‌شود که با رفتار مخرب در فضای مجازی به دنبال جلب نظر کاربران، ایجاد تشنج و بیان مطالب محرک و توهین‌آمیز هستند. درحالی‌که در یک جمع اینترنتی کاربرانی با حسن نیت بحثی را دنبال می‌کنند، اوباش مجازی با تحریک سایرین و با پیش کشیدن بحث‌های نامربوط یا توهین‌آمیز، به دنبال مطرح کردن خود و متشنج کردن فضای گفتگو هستند.
این اوباش مجازی در هرجایی از فضای مجازی می‌توانند حضورداشته باشند. به نظر می‌رسد موضوعات بحث‌برانگیز در جامعه، افراد مشهور، افرادی که دنبال کننده‌های زیادی در فضای مجازی دارند و یا برندهای شناخته‌شده از عمده اهداف حمله اوباش مجازی هستند.
یک مثال در مورد چگونه عمل کردن این گروه را می‌توان در بحث‌هایی که در فضای مجازی در رابطه با گرایش جنسی و هویت جنسیتی ایجاد می‌شود مشاهده کرد. زمانی که کاربران در حال گفتگو در مورد این موضوعات و حقوق اعضای جامعه اقلیت‌ جنسی و جنسیتی هستند. اوباش مجازی با توهین کردن، تحریک احساسات منفی دیگر کاربران، سفسطه در کلام و دور شدن از موضوع اصلی بحث درصدد ایجاد آشوب و به بیراهه کشاندن بحث هستند تا کاربران نتوانند در گفتگویی سالم با ارائه منابع معتبر و به‌روز اطلاعات خود را افزایش دهند. اگر از این اوباش مجازی برای سخنانشان منبع بخواهید با تمسخر آن‌ها روبه‌رو می‌شوید همچنین اگر با ارائه منابع آن‌ها را تشویق به مطالعه و افزایش آگاهی کنید بازهم با توهین و به بیراهه بردن موضوع بحث مواجه می‌شوید.

🔺 چگونه با اوباش مجازی بخورد کنیم؟
در رویارویی با اوباش مجازی یکی از بهترین روش‌ها نادیده گرفتن آن‌هاست. این افراد به دنبال جلب‌توجه هستند تا با حضور خود آشوب ایجاد کنند و بحث را به بیراهه بکشانند و زمانی که به آن‌ها بی‌توجهی شود نمی‌توانند به هدف نهایی خود برسند. البته بی‌توجهی اولیه ممکن است منجر به واکنش‌های منفی و شدید از جانب اوباش مجازی شود زیرا آن‌ها به توجه شما نیاز دارند اما اگر بتوانید خونسردی خود را حفظ کنید و همچنان به بی‌توجهی خود ادامه دهید آن‌ها درنهایت ساکت خواهند شد.

 

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com