سازمان حقوق بشر ایران، ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۷:

سعید شیرزاد، فعال حقوق کودک زندانی در رجایی شهر کرج، در پی درد شدید کلیه بصورت اورژانسی به بیمارستان مدنی کرج اعزام شد.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، سعید شیرزاد که از مشکلات حاد کلیوی رنج میبرد اوایل هفته جاری، در پی درد شدید کلیه، به صورت اورژانسی به بیمارستان مدنی کرج اعزام شد.

یک منبع مطلع در این خصوص با سازمان حقوق بشر ایران گفت: “بعد از انجام سونوگرافی مشخص شد که کلیه راست سعید بیش از حد کوچک شده، بطوریکه کلیه چپ با ابعاد ۱۱سانتیمتر نرمال بوده ولی کلیه راست تا ۸ سانتیمتر کوچک شده است و کلیه چپ هم دارای کیست است. سعید همچنین از ناحیه کمر هم در مهره‌های پایینی دچار بیرون زدگی مهره و آب آوردگی کمر شده که علیرغم تاکید پزشک، دادستانی از صدور مجوز اعزام به بیمارستان خودداری میکند”.

این منبع همچنین عنوان داشت: “این درحالی است که در طی یکسال گذشته سعید بارها به دلیل کلیه درد به بهداری مراجعه و چندین بار بهداری زندان از دادستانی درخواست اعزام وی به متخصص کلیه را کرده بود اما هیچ وقت مورد موافقت قرار نگرفت. ما فکر میکنیم دلیل مشکلات کلیه سعید اعتصاب غذاهای متعدد وی باشد. سعید دو اعتصاب غذای طولانی داشت. اولی به مدت ۳۹ روز و دیگری به مدت ۵۳ روز. چنیدن ماه است که دادستانی از اعزام زندانیان سیاسی بیمار خود داری میکند”.

گفتنی است، از سه ماه پیش گزارشاتی در خصوص سرباز زدن دادستانی از صدور مجوز برای اعزام زندانیان سیاسی بیمار زندان رجایی شهر کرج به دست سازمان حقوق بشر ایران رسیده است. در این مدت از رسیدگی پزشکی به حسن صادقی، آرش صادقی، مجید اسدی و شهرام پورمنصور که از مشکلات شدید جسمی رنج میبرند جلوگیری شده است.

سعید شیرزاد، فعال حقوق کودک و عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان اکنون در زندان رجایی‌شهر کرج به سر می‌برد. او ۱ شهریور ماه ۱۳۹۱ زمانی که برای کمک به زلزله‌زدگان شمال غربی ایران به شهر اهر در استان آذربایجان شرقی ایران رفته بود، توسط نیروهای انتظامی بازداشت و پس از ۱۹ روز به قید کفالت آزاد شد. آقای شیرزاد در نهایت در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به دلیل «سفر گروهی و هماهنگ نشده به مناطق زلزله زده» به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

سعید شیرزاد در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ مجددا بازداشت شد. وی بیش از دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین سپری کرد و در این مدت با بستگان و وکیل خود ارتباطی نداشت. آقای شیرزاد در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال زندان محکوم شد. این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر به تأیید رسید. با اجرایی‌شدن حکم یک سال حبس تعلیقی از بابت پرونده‌ کمک به زلزله زدگان، حکم شیرزاد به شش سال حبس افزایش یافت.

سعید شیرزاد در حالی که حبس ۶ ساله خود را تحمل می‌کرد، با دو پرونده جدید دیگر روبه‌رو شد. یکی از این پرونده‌ها که برگرفته از اعتراض سعید شیرزاد و هم‌بندیانش در پی انتقال زندانیان سیاسی به بندی فوق امنیتی در زندان رجایی شهر کرج بود، شش ماه حبس تعزیری جدید را برای وی به همراه آورد. این حکم اوایل مهر ماه سال جاری عینا در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com