بیشتر افراد ترنس به‌خصوص در کشوری مانند ایران که آموزش در مورد هویت جنسیتی وجود ندارد در سن بزرگ‌سالی خود به شناخت کامل می‌رسند. خیلی از آن‌ها ممکن است به‌طور ژنتیکی و یا براثر علاقه به ورزش‌هایی مانند وزنه‌برداری و بدن‌سازی بدن‌های عضلانی داشته باشند و حالا که قصد شروع زندگی بر اساس هویت زنانه خود را دارند دوست داشته باشند تا این بدن عضلانی را به بدنی ظریف‌تر تغییر دهند. در ادامه راهکارهایی برای کوچک کردن عضلات را آورده‌ایم.

🔴 توجه: این‌ها روش‌هایی هستند که مردان سیسجندر هم برای کوچک کردن عضلات خود از آن استفاده می‌کنند. پس اگر به‌عنوان ترنس زن قصد یا توانایی هورمون درمانی را ندارید، این روش‌ها درهرصورت به شما کمک خواهند کرد.
🔴 توجه: برای رسیدن به نتیجه مطلوب بدون کمترین خطر احتمال آسیب به خودتان حتما با متخصص تغذیه و مربی با تجربه مشورت کنید.

ورزش‌های هوازی یا کاردیو استقامتی با شدت کم را شروع کنید. این سبک از ورزش‌ها بسیار به کاهش حجم عضلات کمک می‌کنند. درعین‌حال از انجام ورزش‌های مقاومتی دوری‌کنید. برای درک بهتر اینکه کدام حرکات ورزشی و دستگاه‌های ورزشی در باشگاه به شما کمک می‌کنند حتماً با مربی ورزشی خود صحبت کنید. اگر علاقه یا توانایی رفتن به باشگاه ورزشی را ندارید می‌توانید ورزش‌های هوازی مناسب در منزل را انجام دهید.
کالری دریافتی خود را کاهش دهید. در اینجا صحبت از یک کاهش کالری غیرواقعی مانند ۸۰۰ کالری در روز نیست! بلکه وزن شما به واحد پوند هرچقدر است کالری مصرفی شما باید ده برابر آن باشد. مثلا یک فرد ۱۸۰ پوندی، کالری مصرفیش ۱۸۰۰ کالری در روز است. کسری کالری باعث سرعت بخشیدن به فرایند کاهش حجم عضله می‌شود اما افراط نکنید.
همچنین برای اثر بخشی بهتر با معده خالی ورزش کنید و تا یک یا دو ساعت بعد از ورزش غذا نخورید.
افراد برای عضله‌سازی، رژیم غذایی با پروتئین زیاد را رعایت می‌کنند، کاری که شما باید انجام دهید کاملا برعکس است. رژیم غذایی کم پروتئین را در پیش بگیرید و در مصرف کربوهیدرات‌ها هم میانه‌رو باشید.

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com