ماف نیوز: همزمان با بازداشت یک شهروند در شهرستان مریوان، دو شهروند دیگر با تودیع وثیقه آزاد شدند. اتهام مطروحه علیه این افراد «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» عنوان شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، قبل از ظهر ۲۸ آبان ۱۳۹۷، یک شهروند از اهالی روستای نی مریوان به نام «محمد دادرسی» ۳۳ ساله فرزند حامد از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «بازداشت وی بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی صورت گرفته و پس از بازداشت به محل نامعلومی منتقل شده است.»

همزمان یک تن دیگر از اهالی همین روستا به نام «بریار کاوه» ۲۵ ساله فرزند امین که‌ روز ۲۷ آبان پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان مریوان منتقل شده بود، با تودیع وثیقه تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شد. او روز ۲۶ مهر بازداشت شده‌ بود.

در خبری دیگر از همین شهرستان گزارش شده است که «رحمان صدیقی» ۳۱ ساله فرزند عیسی از اهالی شهر مریوان پس از اتمام بازجوییها با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

آقای صدیقی روز پنجشنبه ۲۶ مهر به همراه به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» در مریوان بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل شد.

شامگاه یکشنبه ۲۷ آبان هم «سلمان افرا» ۲۲ ساله فرزند رحمت از اهالی روستای نی مریوان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

به غیر از این افراد تاکنون سه تن دیگر از اهالی روستای نی به نام‌های «محمد پروازه» ۲۱ ساله فرزند حسین، «محسن فراهمند» ۲۴ ساله فرزند خسرو و «حمید پروازە» ۲۸ ساله فرزند محمد همچنان در بازداشتگاه اطلاعات سنندج تحت بازجویی هستند. این افراد به جز محمد پروازه که روز جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ بازداشت شد، روز ۲۶ مهر بازداشت شده‌ بودند.

اتهام مطروحه علیه این شهروندان «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» عنوان شده است با این حال از مصادیق مربوط به اتهام مورد ذکر اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

«بریار کاوه»

«سلمان افرا»

«محمد پروازه»

«محسن فراهمند»

«حمید پروازه»

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com