ماف نیوز: دو کولبر در مناطق مرزی شهرستان سرشت از سوی نیروهای مرزبانی بە رگبار بستە شده و زخمی شدند. در بانه هم یک کولبر دیگر در پی شلیک همین نیروها، یک کولبر دیگر زخمی شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، سحرگاه شنبە ٢۶ آبان ۱۳۹۷، نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی در دو مورد جداگانه در مرزهای سردشت کولبران را بە رگبار بستند که در نتیجه دو تن بە شدت زخمی شدند.

«مهران دهستانی‌راد»


تلگرام ماف نیوز
یک تن از این کولبران «مهران دهستانی‌راد» ١۵ سالە از اهالی روستای دولتو است که در محلی به نام کپران در جمعی از کولبران مورد هجوم این نیروها قرار گرفته و از ناحیه‌ی پا زخمی شده است.

همزمان جمعی دیگر از کولبران که از خط مرزی سردشت راهی نقاط مرزی پیرانشهر بودند، مورد هجوم همین نیروها قرار گرفتند و در نتیجه پس از گشودن آتش، یک تن به نام «سیروان عبدالله‌زاده» از اهالی پیرانشهر از ناحیه‌ی کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شد.

پیش از این روز چهارشنبه ۲۳ آبان‌ هم یک کولبر به نام «لقمان خیالی» ٣۶ ساله از اهالی روستای حسن کورده از توابع شهرستان بانه در منطقه‌ی مرزی چومان در پی شلیک نیروهای انتظامی از ناحیه‌ی ران و پا زخمی شده و سپس جهت رسیدگی پزشکی به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی بانه منتقل شده بود.

در هر سه مورد، کولبران بدون اخطار قبلی و به ظن حمل کالای قاچاق مورد هجوم قرار گرفته شده‌اند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com