#هفت_تپه
#اعتصاب_سراسری_اتحاد
#همبستگی
#زنان_نیمی_از_جامعه_هستند

کارگران؛ هم زنجیران؛

زنان نیمی از جامعه هستند. زنان بعنوان نیمی از جامعه با داشتن ستم های مختلف ، مصمم و با اراده، در امر مبارزه، همیشه در صف اول قرار داشته اند.

زنان کارگر نه تنها به مانند کارگران مرد در محیط کار استثمار و مورد بی حقوقی ،تبعیض و استثمار قرار می گیرند، بلکه به دلیل زن بودن، هم مورد ستم جنسی قرار می گیرند.

زنان آگاه و پیشرو همیشه در عرصه مبارزه پیش قدم بوده و هر کجا که حضور داشته اند، با ارائه مباحث جدی و عمیق نشان داده اند نه “کمتر” هستند و نه “ضعیفه” بلکه انسانهایی که جامعه طبقاتی ستم های گوناگونی را بر آنان تحمیل کرده است؛است؛ اما این ستم و فرهنگ عقب مانده باعث نشده است که زنان کارگر و همسران کارگران دست از مبارزه بردارند.

هر چند زنان، داری خواسته ها و مطالبی هستند که خاصه زنان می باشد, از جمله داشتن حق پوشش اختیاری،حق طلاق ،حق انتخاب و…اما در نهایت مبارزه طبقاتی کارگران بدون حضور فعال زنان کارگر و زحمتکش غیر ممکن خواهد بود.

زنانی که خود نان آور خانواده هستند مستقیما مورد استثمار قرار می گیرند و آنجا که بعنوان همسر و مادر، در خانه داری (کار بی اجر و مزد) مشغول کار هستند، مورد ستم و اجحاف قوانین سرمایه داری قرار می گیرند.

زنان کارگر و همسران کارگران در نیشکر هفت تپه بارها به اثبات رسانده اند که بدون حضور چشم گیر آنان مبارزه به سادگی به پیش نخواهد رفت.

در دور ه های گذشتهء سالهای ۸۶ و ۸۷, از اولین روز های اعتراض و اعتصاب در هفت تپه, کارگران زن و همسران کارگران در صف مقدم مبارزه بوده و این حضور نیروی طبقاتی مبارزه را دوچندان کرده است.

امروز ۲۳ آبانماه ، بار دیگر شیر زنان مبارز و آگاه با حضور خود در تجمع کارگران نیشکر هفت تپه – مقابل فرمانداری شوش – با سخنرانی شجاعانه، پرمحتوا و انرژی بخش ، عزم و اراده جمعی کارگران را بیشتر کرد. باید باور داشت بدون حضور فعال زنان، مبارزه سر از ناکجا آباد در خواهد آورد.

مبارزه برای مطالباتی که خاصه زنان است باید با مبارزه روزانه کارگران گره بخورد و این امر تنها با یک نگاه طبقاتی امکان پذیر است.

ما بعنوان سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ، سپاس خود را نثار زن سخنران می کنیم که مستحکم ، با شهامت و آگاهانه به دفاع از مبارزات جاری پرداخت و به درست خواستار اتحاد و همبستگی سراسری کارگران شد.

درود بی پایان نثار شما باد.
مهر بانوی گرامی.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه
۲۳ابانماه ۹۷

صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه

با کلیک روی آدرس زیر
@syndica_7tape

اخبار و گزارشات مبارزات کارگران #هفت_تپه را دنبال کنید.

اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشک، داشتن نان، آزادی و زندگی شایسته حق ماست.

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com