اگرچه عشق و علاقه اساس ایجاد یک رابطه‌ی شاد و عاشقانه است اما عشق برای حفظ و پایداری رابطه کافی نیست. برای داشتن یک رابطه سالم و قوی هردو طرف رابطه باید تلاش کنند.
راهکارهایی برای داشتن رابطه‌ی قوی و پایدار:
▪️ دو کلید اصلی برای قوی کردن رابطه، تمرین پذیرش و قدردانی است. در یک رابطه‌ی واقعی، طرفین بدون هیچ قضاوتی یکدیگر را می‌پذیرند و قدردان حضور دیگری هستند. شما در طبیعت به یک درخت کاج نمی‌گویید که باید بیشتر شبیه درخت نارون باشد! بلکه درخت کاج را همان‌گونه که هست می‌پذیرید و قدردان حضورش در طبیعت هستید.
▪️ این مسئله را قبول کنید که هر رابطه‌ای بالا و پایین‌های خودش را دارد. توقع اینکه همیشه شاد و خوشحال و درنهایت کمال یک رابطه رؤیایی باشید توقع منطقی نیست وقتی با شخصی وارد رابطه جدی و بلندمدت می‌شوید قبول می‌کنید که در خوشی و ناخوشی در کنار هم باشید.
▪️ از کلمه‌ی “ما” بیشتر استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهد زوج‌هایی که از کلمه “ما” در رابطه‌شان استفاده می‌کنند آرام‌تر، شادتر و به‌طور کل بیشتر از رابطه‌ خود راضی هستند تا زوج‌هایی که از کلمه من و تو استفاده می‌کنند. علت هم این است که کلمه من و تو باعث ایجاد ذهنیت “من در برابر تو” می‌شود اما کلمه ما باعث ایجاد این تفکر می‌شود که طرفین در یک گروه قرار دارند و شریک هم هستند که این ذهنیت باعث دوستانه‌تر و سخاوتمندتر شدن طرفین می‌شود.
▪️ داشتن فضای شخصی برای سلامت رابطه و پایداری آن بسیار مهم است. هرکسی به زمانی برای تنهایی نیاز دارد. شما به فعالیت‌ها و دوستانی نیاز دارید که متعلق به شما هستند و همیشه آن‌ها را با شریک زندگی‌تان تجربه نمی‌کنید.
▪️ مهر و محبت خود را روزانه هم در کلام و هم در رفتار به شریک خود نشان بدهید. در آغوش کشیدن، بوسیدن یا حتی گرفتن دست همدیگر در هنگام قدم زدن به داشتن حس خوب و آرامش کمک می‌کند و نتیجه‌ی این حس خوب، کم شدن استرس و اضطراب در افراد و درنتیجه افزایش حس رضایت از رابطه است.
▪️ عادلانه دعوا کنید. عدم توافق نظر در رابطه امری طبیعی است اما سؤال اصلی این است که آیا طرفین به‌قصد حل مشکل وارد گفتگو و بحث می‌شوند یا به‌قصد پیروزی و کنترل؟ یک رابطه عاشقانه میدان رقابت و جنگ نیست بلکه مشارکتی است برای داشتن زندگی شاد.

در آخر به یاد داشته باشید روابط قوی یک‌شبه به وجود نمی‌آیند برای داشتن رابطه‌ای قوی و پایدار هردو طرف رابطه باید بخواهند و تلاش کنند تا به این هدف مشترک برسند.

 

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com