در اعتراض به محدودیت های صنفی و درمانی و بهداشتی نسبت به زندانیان صبح امروز جمعی از خانواده های زندانیان در مقابل سازمان زندانها در تهران دست به تجمع زدند.

********

زندان تهران بزرگ در شروع فصل سرما

▪️فصل سرما شروع شده، #زندان_تهران_بزرگ در وسط بیایان، بسیار سرد تر از بقیه ی مکانها است.

▪️عدم وجود امکانات گرمایشی و آب گرم، لباس گرم و پتوی کافی باعث سرماخوردگی زندانیان میشود، در حالی که زندان توجهی به درمان زندانیان نداشته و بعضا سرماخوردگی به عفونت های ریوی منجر میشود.

***

گرانی و زندان!

▪️تاثیر گرانی در زندان به حدی است که یک نخ سیگار وینستون گاهی معادل ۱۵ هزارتومن معامله میشود.
▪️برای خرید از فروشگاه اقلام گران شده ی بیرون زندان است به دو تا سه برابر قیمت به فروش میرسد.
▪️در حالی که زندانیان حتی آب آشامیدنی را هم باید تهیه کنند.

#زندان_تهران_بزرگ

***

زندان مرکزی ارومیه؛ زندانیان با نور خورشید آب لازم برای استحمام را گرم می کنند

خبرگزاری هرانا – صدها زندانی محبوس در چند بند از بند های زندان مرکزی ارومیه، هفتمین روز است که از دسترسی به آب گرم لازم برای استحمام محروم مانده اند، این زندانیان با قرار دادن ظروف محتوی آب در معرض نور مستقیم خورشید در محوطه یا محل های نورگیر در زندان به گرم کردن آب مورد نیاز برای استحام خود مبادرت می کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان محبوس در بند های ۱۲، روان درمانی ۱، روان درمانی ۲ و جوانان زندانیان ارومیه، علیرغم سایر محرومیت ها و محدودیت ها، از پنجم تیرماه سال جاری از برخورداری از آب گرم محروم هستند.

بندهای مورد اشاره جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ الی ۶۰۰ زندانی را در خود جای داده اند.

پیرو پیگیر های مکرر زندانیان محبوس در این چهار بند، ریاست زندان مرکزی ارومیه، در پاسخ به زندانیان گفته است: ” اکنون که فصل تابستان به سر می بریم، می توانید با استفاده از آب سرد، استحمام کنید”.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “زندانیان محبوس در این چهار بند، درحالی که هفتمین روز است از برخورداری از آب گرم محروم هستند، مجبور به استفاده از حرارت خورشید برای گرم کردن آب سرد هستند. آنها ظروف محتوی آب را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می دهند تا آب گرم لازم برای استحمام خود ار بدست بیاورند.”

لازم به توضیح است برخلاف ادعای ریاست زندان حتی در فصل زمستان سال گذشته نیز، کلیه بندهای این زندان از برخورداری از آب گرم به مدت بیش از دو ماه محروم بودند و زندانیان مجبور بودند با “گرم کردن آب در قابلمه» استحمام کنند.

سرمای شدید و فقدان آب گرم جهت شستشو و حمام، باعث گسترش بیماری‌های عفونی و رنج زندانیان در این زندان شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com