تحقیقات گوناگون نشان می‌دهند که افسردگی، اضطراب و دیگر مشکلات مرتبط با سلامت روان در افرادِ درگیر با این مشکلات در طول تعطیلاتی مانند تعطیلات سال نو ۵۰-۶۰ درصد افزایش می‌یابد. اختلالات خوردن یکی از انواع مشکلات سلامت روان است که مبتلایان به آن فشار و استرس زیادی را در طول تعطیلات و گردهمایی‌ خانوادگی و دوستانه تحمل می‌کنند. اگر شما هم شخص عزیزی را می‌شناسید که درگیر یکی از انواع اختلالات خوردن است و نمی‌دانید در طول تعطیلات چگونه می‌توانید حمایت خود را نشان دهید و یا فضایی امن برای او ایجاد کنید این نوشتار برای شماست:

در طول معاشرت با شخص دچار اختلالات خوردن در رابطه با وزن و ظاهر او نظر ندهید به‌خصوص اگر مدت زیادی است که یکدیگر را ندیده باشید احتمالش زیاد است که دچار این اشتباه شوید. قطعاً صحبت در مورد وضعیت سلامت او در زمان و مکان مناسب شدنی است اما اگر این نظرات در زمان و مکان اشتباه بیان شوند، می‌توانند برای شخص درگیر اختلالات خوردن ناراحت‌کننده باشد و حتی باعث تحریک بیشتر اختلالش شود.

در مورد نحوه و مقدار غذا خوردن او نظر ندهید. نظرهایی مانند: “چرا زرشک‌پلوی بیشتری نمی‌خوری!” یا “شاید بهتر باشد دسر نخوری” کمکی به شخص دچار اختلال خوردن نمی‌کند تنها باعث ایجاد ناراحتی و فشار بیشتر روی او می‌شود. اختلالات خوردن شاید در ظاهر فقط در مورد مواد غذایی و وزن باشند اما در لایه‌های عمیق‌تر این اختلالات در مورد چالش‌های عمیق در تحمل و مواجهه با احساسات دشوار هستند و نظراتی که عمق تجربه‌ی فرد مبتلا را بیش‌ازحد ساده یا به حداقل می‌رساند، باعث می‌شود که شخص احساس کند مشکلات واقعی‌اش دیده نمی‌شوند یا به رسمیت شناخته نمی‌شوند.

بر روی حمایت و پشتیبانی تمرکز کنید. در خلوت به عزیز خود بگویید که در کنار او هستید و او می‌تواند روی کمک و حمایت شما حساب باز کند حتی اگر فقط نیاز به گوش شنوایی برای درد دل دارد. همچنین از او سؤال کنید که چگونه می‌توانید از او حمایت کنید؟
در رابطه با اختلالات خوردن آگاهی خود را بیشتر کنید و یادتان نرود که اختلالات خوردن خطرناک و جدی هستند و شخص مبتلا حتماً باید به پزشک مراجعه و کمک تخصصی دریافت کند.

در رابطه با اختلالات خوردن بیشتر بخوانید:
https://t.me/rainbowhelp/669

 

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com