به نظر می رسد که کاندیدای راستگرای افراطی که اغلب احساسات همجنسگرا را ابراز کرده است، رئیس جمهور آینده برزیل خواهد بود. پیش بینی می شود جیر بولسنارو، پس از کارزار انتخاباتی عمیقآ تفرقه برانگیز انتخاباتی، در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه (۲۸ اکتبر) این کشور برنده شود.

بولسنارو، که برای سه دهه نماینده کنگره و کاپیتان سابق ارتش بوده است، برای تمایل به استبداد و سخنان متعصبانه شهرت دارد. او گفته است که در صورت داشتن پسری همجنسگرا، هرگز “قادر به دوست داشتن” او نمیبود، و اینکه بیمارانی که به تزریق خون احتیاج دارند باید بتوانند، دریافت خون اهداء کنندگان همجنسگرا را نپذیرند و او بسیار مفتخر به همجنسگراهراسی است.

بسیاری از اعضای جامعه دگرباشان جنسی برزیل می گویند که آنها در طول انتخابات با افزایش خشونت و تهدید مواجه بوده اند. بولسنارو همچنین با لفاظی های اقتدارگرایانه، دیکتاتوری نظامی برزیل که در دوران قدرتش عده زیادی از مردم را اعدام، شکنجه و زندانی کرد، تحسین کرده است.

مفسران در مورد اینکه بولسنارو میتواند دوران جدیدی از اقتدارگرائی را در کشور آمریکای لاتین آغاز کند، ابراز نگرانی کرده اند.

در حالی که فرناندو حداد، رقیب چپگرای بالسونارو، در روزهای اخیر، توانسته است تا حدی شکاف در آراء را جبران کند، اما بولسنارو همچنین با کسب هشت امتیاز بیشتر، در رقابت های انتخاباتی پیشروست.

در جریان این انتخابات، میلیون ها برزیلی در اعتراض به بولسنارو به خیابان رفتند و هشتگ # EleNão (نه به او) را در فضای مجازی آغاز کردند. 

امسال، یکی از سخت ترین سالها برای برزیل:
۲۰۱۸ یکی از سخت ترین سال ها برای جامعه دگرباشان جنسی برزیل بوده است. تعدادحملات همجنسگراستیزانه که در رابطه مستقیم با مبارزات انتخاباتی نامزد ریاست جمهوری، بولسنارو هستند، بسیار افزایش یافته است.

در ماه سپتامبر، Grupo Gay، گروه حمایت از حقوق دگرباشان جنسی برزیل، گزارش داد که در سال جاری بیش از ۳۰۰ نفر دگرباش جنسی در برزیل کشته شده اند. این آمار در سال ۲۰۱۷، ۲۲۰ نفر بوده است. این گروه همچنین اعلام کرده است که تا سپتامبر ۲۰۱۸، ۷۱۳ دگرباش جنسی با جنایت های ناشی از تنفر روبرو شده اند.

در ماه سپتامبر، باشگاه فوتبال برزیل، Atlético Mineiro پس از آنکه طرفدارانش فریاد “بولسنارو دگرباشان جنسی را خواهد کشت” سر دادند، به طور عمومی عذرخواهی کرد.

با این حال، برزیل در سال جاری شاهد نقطه عطفی در نمایندگی جامعه دگرباشان جنسی در سیاست این کشور بوده است. در ماه اکتبر، اریکا مالونگوینو اولین تراجنسی بود که در کنگره ای در سائوپائولو انتخاب شد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/brazils-lgbti-community-braces-for-far-right-presidency-of-bolsonaro/#gs.uxlBXr4

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com