در روز شنبه (۲۷ اکتبر)، ۱۳۷ هزار نفر از مردم  تایوان، برای اعمال فشار به شهروندان این جزیره برای به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان در رژه غرور تایپه شرکت کردند.

رژه غرور تایوان بزرگترین از این نوع در آسیا است. در این رژه، نفر در لباس های رنگارنگ و پرچم رنگین کمان در سطح شهر رژه رفتند. به دلیل استقبال زیاد از این رژه، راهپیمایان در سه مسیر مختلف در سطح شهر راهپیمایی کردند. این رویداد با سخنرانی ها و اجرای برنامه های مختلف در دفتر رئیس جمهور پایان یافت.

برگزارکنندگان رژه غرور امسال، موضوع “رای دادن به برابری” را برای جلب توجه شهروندان به رفراندوم آتی در مورد برابری در ازدواج برای رژه انتخاب کردند. در روز ۲۴ نوامبر، شهروندان تایوان برای رای دادن در مورد اینکه که آیا کشور باید کد مدنی خود را که در حال حاضر ازدواج را بین دو نفر ( یک مرد و یک زن) تعریف میکند برای شمول دگرباشان جنسی تغییر دهند یا قوانین جداگانه ای را برای مجاز شدن اتحادهای مدنی همجنسگرایان به تصویب برساند، پای صندوق های رای رفتند.

چی جیا وی، فعال برجسته ی دگرباشان جنسی تایوانی، گفت: “ما باید از این رژه به عنوان فرصتی برای اتحاد و رای دادن به چیزی که درست است، استفاده کنیم. ما هنوز به مقصد نرسیده ایم و باید به تلاش و مبارزه مان ادامه دهیم.”

هر ساله، فعالان حقوق دگرباشان جنسی و دیگر افراد در زمان جشن غرور از سراسر منطقه به تایپه می آیند. در طول آخر هفته، Formosa Pride،  رقصنده ها و DJ های جهانی را در کلاب های دگرباشان جسی میزبانی خواهد کرد. مهمانی های آخر شب تا ساعت ۷:۳۰ صبح ادامه خواهند داشت.

Gay Star News is live at Taiwan LGBT Pride

Publicerat av Gay Star News Fredag 26 oktober 2018

مبارزه تایوان برای برابری در ازدواج:
در ماه مه سال گذشته، دادگاه عالی تایوان مهلتی دو ساله برای دولت برای به تصویب رسانیدن قوانین لازم برای قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان تعیین کرد، اما قانونگذاران تایوان در این مورد بسیار کند عمل کرده اند.

گروه محافظه کار اتحاد شادی نسل آینده، برای تصویب قانونی جداگانه برای قانونی شدن اتحادهای مدنی همجنسگرایان به جای تغییر کد مدنی این کشور مبارزه میکند. این گروه بر این باور است که کد مدنی کشور باید برای حفاظت از ارزش های خانواده بدون تغییر مانده و ازدواج را همچنان به عنوان پیمانی بین یک زن و مرد تعریف کند. به همین دلیل، آنها خواستار برگزاری همه پرسی شدند. کمیسیون انتخابات تایوان با برگزاری همه پرسی در روز ۲۴ نوامبر برای تصمیم گیری در مورد برابری در ازدواج در تایوان، موافقت کرده است.

مبارزان برابری در ازدواج در این کشور با محکوم کردن تصویب قانون برای به رسمیت شناختن مشارکت های مدنی همجنسگرایان، این پیشنهاد را تبعیض آمیز دانستند. در عین حال، فعالان حقوق دگرباشان جنسی در تایوان، از ناکارآمدی  تسای انگ ون، رئیس جمهور فعلی این کشور، در رابطه با پیگیری تصویب قوانین لازم برای قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان (طبق حکم دادگاه قانون اساسی) ناامید شده اند. تسای در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۵ حمایت از حقوق دگرباشان جنسی و تلاش برای بهبود آنرا وعده داده بود.

جنیفر لو، از کمیسیون برابری در ازدواج تایوان، رژه روز شنبه تایوان را رهبری کرد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/137000-march-for-equal-marriage-in-taiwan-at-asias-largest-pride-parade/#gs.3FCOROg

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com