ماف نیوز: جواد خیبر که دی‌ماه گذشته در اعتراضات ایلام بازداشت شده بود، پس از ده ماه در پروسه‌ای غیرقانونی به نه ماه حبس محکوم شده و آزاد شد. عصمت سلحشور هم که اردیبهشت‌ماه جاری از سوی حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه بازداشت شده بود، همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برد. او به «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» متهم شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۲ آبان ۱۳۹۷، «جواد خیبر» از اهالی شهرستان ایلام با ابلاغ حکم نه ماه حبس از زندان آزاد شد. محکومیت وی به نه ماه حبس در حالی صورت گرفته که ده ماه را در بازدشت به سر برده‌ است. او دانشجوی رشته‌ی خبرنگاری است که روز ۱۳ دی ۱۳۹۶ بازداشت شد. آن زمان، نیروهای امنیتی در هنگام بازداشت، حکم جلبش را ارائه داده و اعلام داشته بودند که وی به صورت هدفمند اقدام به پوشش خبری اعتراضات دی‌ماه نموده‌ است.

در اعتراضات دی‌ماه که ابتدا در اعتراض به گرانی بود و سپس شعارهایی در مخالفت با اصل نظام در آن سرداده‌شد، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. برخی از بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شده و شماری از آنها به زندان منتقل شدند.

«عصمت سلحشور»

تلگرام ماف نیوز
از سوی دیگر «عصمت سلحشور» فرزند خورشید از اهالی روستای فلکان از توابع منطقه‌ی مرگور ارومیه در حالی وارد هفتمین ماه از بازداشت تحت بازجویی در بازداشتگاههای امنیتی می‌شود که تاکنون از دیدار با خانواده و حق دسترسی به وکیل محروم بوده است.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «اتهام مطروحه علیه عصمت سلحشور همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام است. با این حال اطلاع دقیقی از مصادیق مربوط به اتهام مورد ذکر به دست نیامده است.»

وی روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ توسط حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شهرستان ارومیه بازداشت و به بازداشتگاههای امنیتی سپاه منتقل گردید.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com