بعد از یک روز کاری به خانه برمی‌گردید و اولین گفتگوی بین شما و شریک زندگی‌تان به‌جای پرسش در مورد اینکه او یا شما روز خود را چطور گذرانده‌اید این است که آیا فلان کار انجام‌شده است؟ یا گفتن اینکه در این خانه تمام‌کارها را من باید انجام دهم!
اگر این سناریوی فرضی بارها بین شما و شریک زندگی‌تان تکرار شده احتمال دارد که شما و یا شریک زندگی‌تان یک “مدیر کوچک” یا به انگلیسی ” micromanager” باشید.

منظور از “مدیر کوچک” بودن چیست؟ مدیر کوچک بودن ناشی از اضطرابی است که خود را به‌صورت کنترل کردن و مدیریت کردن رفتارها و کارها نشان می‌دهد. “مدیر کوچک” حس می‌کند که باید در انجام همه‌ی کارها حضور و یا دستی داشته باشد زیرا واقعاً به شریک زندگی خود اعتماد ندارد که با جان‌ودل آن کارها را انجام دهند و یا به اتمام برسانند. بنابراین فرد احساس نیاز می‌کند تا به‌طور مکرر و دائم انجام کارها را به شریک خود یادآوری کند و یا نظاره‌گر انجام کارها باشد تا مطمئن شود که آن کارها واقعاً انجام می‌شوند. آن‌ها هر حرکت شریک زندگی خود را موشکافی می‌کنند و پس از مدتی شریک زندگی احساس نالایقی، ناامیدی، اضطراب و خشم می‌کند که درنهایت منجر به دور شدن شرکای زندگی از هم و قطع رابطه می‌شود.

مشکل “مدیر کوچک” بودن باید به‌طورجدی موردتوجه قرار بگیرد زیرا آخرین چیزی که هرکسی می‌خواهد این است که شریک زندگی‌اش از او متنفر شود و در پی راه فراری از دست او باشد! بنابراین اگر فرد به‌تنهایی نتواند این رفتار خود را مدیریت کند لازم است تا به مشاور و روانشناس متخصص مراجعه کند تا علت یا علت‌های اصلی که باعث ایجاد چنین اضطراب کنترل‌گرانه‌ای در فرد می‌شود را پیداکرده و برای رفع آن‌ها به او و شریک زندگی‌اش کمک کند.

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com