یک روستای کانادایی در منطقه کوئینز نیوبرانزویک، به طور مشروع جامعه دگرباشان محلی را با به احتزاز در آوردن پرچم “پر افتخار دگرجنسخواهان” آزرده کرد.

پیش از این حادثه، چیپمن پرچم رنگین کمانی را در جاده اصلی منتهی به محله دگرباشان این روستا در بزرگداشت و به نشانه حمایت از ماه غرور دگرباشان جنسی، برای یک هفته در ماه ژوئن به احتزاز در آورده بود. با این حال، این روستا با این باور که به احنزاز در آمدن پرچم دگرجنسخواهان در همان محل، کار جالبی خواهد بود، دست به این کار زده است.

پرچم “غرور دگرجنسخواهان”:
شورای شهر به تازگی در اقدامی که بعدها به نادرست بودن آن پی برد، اقدام به احتزاز پرچمی سیاه و سفید برای جشن گرفتن دگرجنسخواهان کرده است. این پرچم دارای شش خط سیاه و سفید با نمادهای مردانه و زنانه در مراکز خود است.

شهردار کارسون آتکینسون گفت که شورا “حقوق افراد تحت منشور حقوق و آزادی ها را به رسمیت می شناسد و به پذیرش و احترام باور دارد”. اگرچه این حرکت میتواند تلاشی برای برقراری عدالت باشد، اما دگرباشان جنسی قطعآ آنرا دوست نداشتند، که واکنشی عادلانه است. غرور، اعتراضی به گروه های حاشیه نشین جامعه است. در حالیکه دگرجنسخواهان هنوز هنجار فرض میشوند، دشوار است که بخواهیم دگرجنسخواهان را مظلوم فرض کرده و برایشان پرچم به احتزاز در آوریم.

بیانیه شورا:
شورا به خود آمد و تصمیم گرفت تا پرچم را پایین بیاورد.

پرچم افتخار دگرجنسخواهان چیپمن که قرار بود برای یک هفته به احتزاز درآید، پس از اعتراض چندین نفر در صفحه فیسبوک روستا، طی بیانیه ایی توسط این شورا پایین آورده شد. آنها نوشتند: “احتزاز پرچم دگرجنسخواهان موجب ایجاد این تصور که شورا حامی قشر صاحب امتیاز این روستا بوده و در عناد با اقلیت های جامعه است، شده است.” این شورا تصریح کرد که تصمیم احتزاز پرچم غرور دگرجنسخواهان بر پایه تمایل این شورا از حمایت از تمام اقشار جامعه و احترام به آزادی بیان گرفته شده است.

آنها بر اساس بازخورد شهروندان، پرچم را برداشتند اما هرگز به وضوح عذرخواهی نکردند.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/a-canadian-village-flies-a-straight-pride-flag-and-lgbtis-are-not-having-it/#gs.Z7OrZXY

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com