در حالیکه بحث در مورد قانون به رسمیت شناخته شدن قانونی جنسیت انگلیس (GRA) بالا گرفته است، اما واتسون حمایت خود را از حقوق تراجنسی ها ابراز کرده است. این ستاره هری پاتر با انتشار عکسی در توئیتر با تی شرت سفید، نوشت: “حقوق تراجنسی ها، حقوق بشر است”. او که این پیام را با قلب و شمایل مشت پایان داده، گروه های دفاع از حقوق دگرباشان جنسی و تراجنسی ها را در نوشته اش، تگ کرده است. 

قانون تشخیص جنسیت:
حمایت واتسون، تنها چند ساعت قبل از اتمام مهلت ارسال نظرات به مشاوره عمومی در مورد تغییرات GRA منتشر شده است. این قانون که در سال ۲۰۰۴، تصویب شده است، سالهاست که توسط  مدافعان حقوق تراجنسی مورد انتقاد قرار گرفته است. فعالان حقوق تراجنسی ها، برای خواستار به روز رسانی GRA برای امکان پاسخگویی به نیازهای فعلی شده اند. یکی از تغییرات پیشنهادی، واگذار کردن اختیار انتخاب جنسیت توسط افراد، بدون نیاز به متوسل شدن به روش های پر هزینه و بوروکراتیک است.

اما این پیشنهاد در میان گروه های تراجنسی ستیز بحث برانگیز شده است. حتی روزنامه معتبر Guardian گفت که انگلیس باید قبل از اینکه GRA را تغییر دهد، باید در موردش خوب فکر کند. آنها بر این باورند که نگرانی زنان در مورد به اشتراک گذاشتن خوابگاه ها و یا رخت کن ها با تراجنسی هایی که “دارای بدنی مردانه هستند” باید جدی گرفته شود. این ها صرفا نگرانی های امنیتی نیستند، بلکه درباره شایستگی و انصاف هستند. اما جاک گراف، مدافع حقوق بشر، گفت که جامعه تراجنسی ها فقط خواستار حقوق برابر است.

گراف Gay Star News نوشت: “جامعه تراجنسی ها به ویژه آسیب پذیر است؛ مردان ما عملا در جامعه نامرئی هستند، فرزندان ما در مدارس به شدت مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، افراد غیر باینری به طرز وسیعی درک نمیشوند و زنان ما به عنوان بدترین سوء استفاده کنندگان به تصویر کشیده می شوند. ما سوء استفاده گر نیستیم. ما چیزی جز حقوق مشابه با دیگران نمی خواهیم. ما می خواهیم خودمان باشیم. حق شناسایی جنسیت، مدت هاست که در مالتا، دانمارک، آرژانتین، پرتغال و ایرلند مدتهاست که بدون سوءاستفاده از سیستم های اجتماعی، فراهم شده است. با توجه به وجود نمونه های موفق، چرا انگلستان باید با دیگر کشورها تفاوت داشته باشد؟ ۹۲٪ از مردم هرگز به طور آگاهانه با یک تراجنسی برخورد نداشته اند.  ۵۰ سال پیش، هیچ کس فردی آشکارا همجنسگرا را ندیده بود. پذیرش قلبی و ذهنی، لازمه پیروزی جنبش دگرباشان جنسی در مبارزه برای حقوق برابر بود. ما تراجنسی ها خواهان پذیرش قلب ها و ذهن ها هستیم.”

مشاوره عمومی برای GRA امروز، جمعه ۱۹ اکتبر به پایان میرسد. در اینجا میتوانید نظر خورد را در مورد اصلاح این قانون اعلام کنید.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/emma-watson-throws-her-support-behind-trans-rights/#gs.RFMiQ4c

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com