بر اساس گزارشات منتشر شده روز شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ دو‌شهروند فرانسوی بازداشت شدند.
کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری از بازداشت دو شهروند این کشور در ایران خبر داد و اعلام کرد که از آغاز اعتراضات مردمی تاکنون در مجموع هفت شهروند فرانسوی در جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند و از وضعیت آنها ابراز نگرانی کرد.
در پاسخ به سیاست گروگانگیری و‌باجگیری رژیم، کولونا تاکید کرد: «اگر هدف باج‌گیری باشد، نمی‌تواند کارساز باشد. ما خواستار آزادی فوری آن‌ها و دسترسی به حفاظت کنسولی هستیم.»

این اولین باری نیست که رژیم اسلامی دست به بازداشت شهروندان دیگر کشورها میزند. رژیم سالهاست که با سیاست گروگان‌گیری و باجگیری قصد پیشبرد سیاستهای خود و اعمال فشار بر دولتهای غربی را دارد. در مقابل دولتهای اروپایی به جای برخورد قاطع با رژیم، در عمل امنیت جان شهروندان خود را ندیده گرفته و عمدتا به دلیل روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم مماشات کرده اند.

کمیته مبارزه‌ برای آزادی زندانیان سیاسی بارها تاکید کرده است که تنها راه متوقف کردن سیاست گروگانگیری رژیم، قطع روابط دیپلماتیک و بایکوت این رژیم است.
رژیم اسلامی باید بعنوان یک رژیم قاتل و جنایتکار باید تحت فشار و تحریم سیاسی، فرهنگی، ورزشی، قرار بگیرد واز تمام سازمان‌های جهانی اخراج شود.

رژیم اسلامی با بی سابقه ترین اعتراضات و انقلاب مردم در ایران روبرو است، وقت آن رسیده که دولت‌های غربی از تمام امکانات خود برای حمایت از اعتراضات مردم و آزادی شهروندانشان استفاده کرده، دیپلمات‌های رژیم را از کشور خود اخراج و روابط خود را با رژیم قطع کنند.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی خواستار آزادی تمام زندانیان اتباع دیگر کشورها، شهروندان دو‌تابعیتی و‌ زندانیان سیاسی میباشد. ما خواستار بایکوت جمهوری اسلامی در عرصه جهانی به جرم جنایت علیه بشریت و تشکیل یک کمیسیون‌مستقل تجقیقی در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای رسیدگی به جنایت‌های رژیم اسلامی در ایران هستیم.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۱۴ نوامبر ۲۰۲۲
۲۳ آبان ۱۴۰۱

برای کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی گزارش و خبر ارسال کرده و همکاری کنید. با ما از طریق کانالهای زیر در لینک تماس بگیرید:
https://linktr.ee/cfppi

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)