ماه جاری، ماندورای، شهری در جنوب هند اولین فستیوال فیلم تراجنسی ها را میزبانی می کند. این جشنواره فیلم در روزهای ۲۶ و ۲۷ اکتبر برگزار خواهد شد.

بر اساس گفته های پریا بابو، نبیانگذار این جشنواره ، تا کنون بیش از ۳۰ فیلم برای شرکت در این جشنواره، درخواست داده اند. با این حال، سازمان دهندگان این جشنواره، مهلت ارسال فیلم را تا ۲۲ اکتبر تمدید کرده اند. پریا بابو به روزنامه تایمز هند گفت که جوایز نقدی برای بهترین فبلم مستند، بهترین کارگردان، بهترین فیلمساز، بهترین موضوع، بهترین بازیگر زن و مرد و موسیقی متن اهدا خواهد شد. او گفت که بسیاری از فیلم سازان، برای الهام گرفتن از سرنوشت و روایات آنها، به دنبال تعامل با تراجنسی ها هستند.

۳۲ فیلمی که در حال حاضر ارائه شده اند، شامل مستند و فیلم های تخیلی هستند، و از مکان های دوری مثل، بمبئی و پنجاب برای این جشنواره فرستاده شده اند. این رویداد در کالج آمریکایی ماندورای برگزار خواهد شد.

تبعیض از بدو تولد:
اگر چه دیوان عالی هند اخیرا در حکمی، رابطه جنسی همجنسخواهانه را جرم زدایی کرده است، تراجنسی ها هنوز در معرض خطر هستند. دگرباشان جنسی هند، اکنون برای برابری در ازدواج و حقوق برابر تلاش می کنند. اما کریتیکا سینگ، عضو هیئت مدیره Transgender India، گفت که تراجنسی های هندی از بدو تولد از حقوق انسانی شان محروم میشوند. تراجنسی های هندی، نیاز به دسترسی به آموزش، مراقبت های بهداشتی و خدمات حمایتی دارند.

سینگ به Gay Star New گفت: “هیچ چیز برای افراد تراجنسی ها تغییری نکرده است. آنها همیشه در معرض آسیب پذیر بوده اند.”

اقدامات دولت برای تضمین و حفاظت از تراجنسی هاشکست خورده است. “هنوز هندیان تراجنسی آزاد نیستند”. لایحه محافظت از حقوق تراجنسی ها معطل مانده است.  لغو بند ۳۷۷، موجب حفاظت از تراجنسی ها در مقابل خشونت در محیط کار و یا در روابط نمی شود.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/romes-mayor-calls-for-homophobic-billboards-to-be-removed/#gs.JAkCts4

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com