در آستانه مسابقات کشتی قهرمانی آزاد و فرنگی ۲۰۱۸ جهان، مقامات رسمی در ایران اعزام تیم ناقص به این رقابت‌ها را ناشی از مشکلات ارزی اعلام کرده‌اند.

مسابقات کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی ۲۰۱۸ جهان از ۲۸ مهر تا ۶ آبان (۲۰ تا ۲۸ اکتبر) در شهر بوداپست، پایتخت مجارستان، برگزار می‌شود.

فدراسیون کشتی ایران موضوع اعزام ناقص تیم‌های ملی کشتی به رقابت‌های بزرگسالان و زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان را به مدیران تیم‌های ملی ابلاغ کرده است. با این که برای اعزام هریک از تیم‌های ملی کشتی ایران به مسابقات بین‌المللی، در تراز مالی فدراسیون کشتی کشور بودجه مشخصی پیش‌بینی شده است، افزایش نرخ ارز و تشدید هزینه‌های خرید بلیت، فدراسیون‌ کشتی ایران را به چنین تصمیم باورنکردنی وادار کرده است.

آیا واقعا به دلیل کمبود تامین چند هزار دلار، برخی از ملی‌پوشان کشتی فرنگی و آزاد ایران به مسابقات قهرمانی جهان فرستاده نخواهند شد؟ آیا جامعه ورزش ایران به دنبال یافتن گزینه مالی برای جلوگیری از چنین اتفاقی خواهد بود؟

واقعیت اینجاست که ورزش ایران به وسیله ملی پوشانش به “تابوشکنی” نیاز دارد. این “تابوشکنی” به مخالفت همه ملی‌پوشان ایران با شرکت در مسابقات مختلف یا حضور همه ملی پوشان در دیدار با حریفان اسرائیلی است، هرچند بر خلاف دستور از سوی حکومت ایران.

به عبارت دیگر سیاست‌های نادرست جمهوری اسلامی در ارتباط با کشورهای منطقه و جهان، و تشکیل فضای مخالف صلح بین المللی، موجب از بین بردن منابع ارزی کشور شده و در واقع”جمهوری اسلامی با چنین اقدامی به ورزش ملی ایران دهن‌کجی می‌کند.”

الفاظی مانند قهرمان واقعی، قهرمانی ارزشمند و همانند این ها، صرفا برای پاک کردن صورت مسئله است. جملاتی که صرفا از جانب سران ایران و صرفا با هدف دلگرمی، سرگرمی ورزشکاران و تامین منافع حکومتی استفاده می گردد.

ورزش ایران در تمامی رشته ها و سطوح، می بایست تابوی عدم دیدار با حریفان اسراییلی را بشکند و برای همیشه به این افکار مسموم، پوچ و متوهمانه خاتمه دهد. مسئولین ورزش ایران، اعم از وزیر ورزش، روسای فدراسیون ها، مدیران تیم های ملی، مربیان و بازیکنان باید در این تابوشکنی همراهی و همکاری کامل داشته باشند، در غیراینصورت ایرانی اصیل، هیچ دلیل و منطقی برای این عدم رویارویی را قبول نکرده و نمی کند. به عبارت دیگر این نگاشته آخرین هشدار به ورزش ایران و مسئولین آن به حساب می آید. هشداری که احتمال دارد از حالت مکتوب به شکلی دیگر بروز نماید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com