در حالیکه برزیل در حال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بسیار محافظه کارانه ایی است، خبر های خوبی نیز از سیاست این کشور به گوش میرسد. این خبر خوب در مورد اریکا مالونگینهو است. روز دوشنبه، ۸ اکتبر، اریکا مالونگینهو، فعال حقوق دگرباشان جنسی، با انتخاب شدن به عنوان اولین زن تراجنسی در سمت نماینده کنگره در سان پائولو، تاریخ ساز شد.

مالونگینهو یکی از بیش از ۵۰ تن از تراجنسی های در حال رقابت برای کسب این کرسی در انتخابات ۸ اکتبر بود.

اریکا مالونگینهو کیست؟
به گزارش AfroPunk، مالونگینهو سی و شش ساله با مادری تنها در یک خانواده کوچک بزرگ شده است. او در حین رشد با فرهنگ آفریقایی و بومی احاطه شده بود. مادرش که تنها عضو تحصیل کرده خانواده بود، برای حمایت مالی خانواده به عنوان پرستار کار می کرد.

مالونگینهو به AfroPunk گفت: “همه ما می دانستیم که ما سیاه پوست هستیم، اما سیاه پوست بودن در برزیل، به این معنی است که در خانواده هم مورد تبیض قرار میگری. ما همیشه همدیگر را در مورد اینکه کدام یک از ما بینی پهن تر یا موهای فرفری تری داریم، با هم مقایسه میکردیم.

مالونگینهو به سرعت و پس از پایان دبیرستان، به سان پائولو رفت و شروع به زندگی به عنوان یک زن کرد. او میگوید: “من همیشه یک تراجنسی با سبک زندگی همجنسگرایانه بودم.

مالونگینهو در طول دهه بعدی زندگی اش، موفق به کسب چندین مدرک تحصیلی شد و دو بار ازدواج کرد. او که در گذشته معلم بود، اکنون برای مبارزه با نژادپرستی در برزیل در حوزه سیاسی فعالیت می کند. در سال ۲۰۱۶ او Aparelha Luzia که فضایی مدنی برای افراد سیاه پوست به عنوان محلی برای جشن گرفتن فرهنگ و میراث آنها، را تاسیس کرد. بر اساس نوشته کیراتیانا فریلون، در OkayAfrica، هدف مالونگینهو از ایجاد این فضای فرهنگی در سان پائولو، فراهم کردن فضایی امن و رایگان برای سیاهپوستان برای جشن گرفتن کسی که هستند و تلاش در بقاس فرهنگ سیاه پوستان بوده است. این فضا، تقریبا هر شب هفت میزبان رویدادهای متنوعی از قبیل جلسات روشنفکرانه، جلسه نبرد هیپ هاپ، جلسات بازی برای کودک سیاه پوست و دیگر رویدادهاست. تا به امروز، بیش از ۲۰۰،۰۰۰ نفر به این موسسه مراجعه کرده اند.

چرا پیروزی مالونگینهو در انتخابات مهم است:

دامولا دوروسومو برای OkayAfrica می نویسد: “پیروزی مالونگینهو در این انتخابات، نقطه عطفی بزرگ برای جوامع سیاه پوستان و دگرباشان جنسی برزیل است. پیروزی او به عنوان منبع امید برای گروه های در اقلیت در این کشور که اغلب نگران پایمال شدن حقوق شان توسط نامزدهای بسیار بحث برانگیز مانند بولسونارو، که در نخستین دور رای گیری در روز دوشنبه پیروز شده و بسیاری او را “خطر برای دموکراسی” میدانند، عمل خواهد کرد. “

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

This Afro-Brazilian woman is the first trans person elected to State Congress in São Paulo

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com