در روز جمعه (۱۲ اکتبر)، دو زن خوشبخت به عنوان اولین زوج همجنسگرایی که در اتریش ازدواج میکنند، در یک مراسم خصوصی ازدواج کردند. این موضوع حدود ۱۰ ماه از زمان حکم دادگاه قانون اساسی اتریش مینی بر قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان اتفاق می افتد.

طبق گزارش ABC News، دولت شهر وین برگزاری این جشن عروسی در محضری در در پایتخت اتریش را تایید کرد. به گزارش رسانه های محلی، این زنان یکی از پنج زوجی بودند که در ماه دسامبر ۲۰۱۷ دادخواستی را برای قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان به دادگاه عالی کشور ارائه کردند.

ازدواج همجنسگرایان از ۱ ژانویه ۲۰۱۹ برای همه قانونی خواهد شد. اما به دلیل تلاش های این پنج زوج در به سرانجام رسیدن این دادخواست، تمام این پنج زوج می توانند زودتر ازدواج کنند.

چالش قانون اساسی:
 اتریش به عنوان کشوری اکثرآ کاتولیک،از سال ۲۰۱۰ تاکنون اتحادهای مدنی زوجهای همجنسگرا را به رسمیت میشناسد. با این حال، در ماه دسامبر سال گذشته، دادگاه قانون اساسی منع زوج های همجنسگرا از ازدواج را تبعیض آمیز دانست.

دادگاه گفت: «حفظ تمایز بین ازدواج و مشارکت مدنی، امروزه بدون اعمال تبعیض بر زوج های همجنسگرا، نمی تواند حفظ شود. این جداسازی در قانون ازدواج و اتحاد مدنی، بر این اساس که افراد با گرایش جنسی همجنسگرایانه، با افراد با گرایش های مختلف جنسی همسان نیستند، بنا شده اند.”

در اوائل هفته دولت ائتلافی راستگرا اعلام کرد که از مخالفت با ازدواج همجنسگرایان دست خواهد کشید و حکم دادگاه را خواهد پذیرفت.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

Austria sees in its first same-sex marriage in lead-up to full legalization

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com