نخست وزیر استرالیا می گوید که از انجام اصلاحات قانونی لازم برای تاکید بر ممنوعیت اخراج دانش آموزان دگرباش جنسی از مدارس مذهبی، اطمینان حاصل خواهد کرد. اسکات موریسون اطمینان داد که قوانین ضد تبعیض برای حفاظت از حقوق دانش آموزان دگرباش جنسی شفاف سازی خواهند شد.

این موضوع پس از انتشار یک نظرسنجی فدرال جنجالی، که اخراج دانش آموزان دگرباش جنسی از مدارس مذهبی را توصیه میکند، مطرح شده است. به گزارش گاردین، حزب کارگر استرالیا، برای ارائه حمایت های بی طرفانه برای به روز رسانی قوانین جاری، اعلام آمادگی کرده است.

موریسون گفت، کریستین پورتر، دادستان کل کشور، اصلاحات لازم برای حذف معافیت های مذهبی را در عرض چند هفته آغاز خواهد کرد. موریسون گفت: “دولت ما از اخراج دانش آموزان از مدارس غیر دولتی مذهبی بر اساس جنسیت و هویت جنسی حمایت نمی کند.”

وی همچنین افزود: “من همچنین می دانم که این دیدگاه، به طور گسترده ای مورد تایید مدارس دینی و جوامع مختلف در سراسر کشور است.”

موریسون افزود که این موضوع در دو هفته آینده در پارلمان مطرح خواهد شد و قانون پیشنهادی را ارائه خواهد داد که موجب اطمینان «تمام دانش آموزان و والدین شان خواهد شد.

بررسی جنجال برانگیز:
بحث در مورد تبعیض دانش آموزان دگرباش جنسی در مدارس بعد از انتشار یک تحقیق در مورد آزادی های مذهبی انجام شده توسط دادستان قبلی، فیلیپ روداک، که دولت مدت طولانی منتظر آن بود، بالا گرفته است.  این بررسی در سال گذشته توسط نخست وزیر سابق مالکول ترنبول و برای آرام کردن گروه های مذهبی و محافظه کار پس از قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در استرالیا، آغاز شد.

این گزارش که در روز سه شنبه (۹ اکتبر) منتشر شد، توصیه کرده است که قانون تبعیض جنسیتی باید به موسسات آموزشی مذهبی اجازه دهد تا به طور قانونی بتوانند دانش آموزان یا کارکنان دگرباش جنسی را اخراج کنند. این توصیه ها موجب خشم گروه های حامی حقوق دگرباشان جنسی در استرالیا و متحدان آنها شد و آنها را در مورد هر گونه اقدام احتمالی دولت دولت برای اجرای این توصیه ها که می تواند قوانین ضد تبعیض دولتی را زیر پا بگذارند، نگران کرد.

سبزهای استرالیایی نیز با این نظرسنجی مخالفت کرده و این توصیه ها را “فاجعه آمیز” توصیف کرده و خواستار احضار احزاب عمده برای معرفی قوانین حمایت کننده از حقوق دانش آموزان و کارکنان دگرباش جنسی در مدارس دینی شده اند.

جنت رایس، سناتور حزب سبزها گفت: “قوانین ما باید دگرباشان جنسی را از تبعیض محافظت کنند و حق تبعیض علیه آنها را تامین نکنند نکنند.”

موریسون که در ابتدا از توصیه های ارائه شده توسط این بازبینی دفاع کرده بود، گفت که دولت “از آزادی های مذهبی محافظت کرده و تعادل را برقرار می کند”.

با این حال، نخست وزیر در روز پنج شنبه (۱۱ اکتبر) با اعلام اینکه مدارس مذهبی نباید بتوانند دانش آموزان و کارکنانشان را بر اساس جنسیت یا هویت جنسی شان اخراج کنند، از مواضع اولیه اش عقب نشینی کرد. موریسون همچنین گفت که برخی یافته های این بازنگری تحت عنوان آزادی های مذهبی اشتباه تفسیر شده اند.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

Australian PM moves to ban religious schools from expelling LGBTI students

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com