گروهی از دگرباشان جنسی لهستانی با هم متحد شده اند تا کاشا گودک، فعال علیه سقط جنین را برای انحراف نامیدن همجنسگرایی در یک برنامه تلوزیونی به دادگاه اخضار کنند. این گروه که شامل ۱۶ نفر و چندین سازمان است، می گویند که آنها به دنبال حمایت از حقوق شخصی خود هستند. آنها ادعا می کنند نظراتی که گودک در کانال Polstat ارائه داد، خبر افتخار و حقوق شخصی آنها را نقض کرده است.

این گروه این اظهارات را “کاملا افترا آمیز” خواند و خواستار عذرخواهی گودک از جامعه دگرباشان جنسی برای ناراحتی که با سخنانش برای آنها ایجاد کرده است، شد. جیکوب اوبانیک، یکی از مردانی که این دادخواست را اقامه کرده است، گفت که او به دلیل گرایش جنسی اش “به طور مکرر در معرض اظهارات تبعیض آمیز قرار گرفته است”.

او گفت: “در زندگی خصوصی و حرفه ای، با جوک های تحقیرآمیز، نظرات و یا اظهارات، ضمنی یا صریح، مبنی بر نا مناسب بودن رفتار جنسی همجنسخواهانه مواجه هستم. این دردناک است، به ویژه اینکه به عنوان یک عضو آکادمیک و استاد دانشگاه با چنین رفتاری مواجه هستم.”

او به دنبال شکایت قانونی از گودک است، گفت: کلمات او تقویت “همان نظرهای مضر است.”

او افزود که به عنوان یک وکیل و استاد قانون، مجبور است که “علیه چنین نظراتی در دادگاه، و نه فقط برای خودش، بلکه از طرف دیگر همجنسگرایان، مبارزه کند.”

تعدادی از گروه ها نیز به این دادخواست پیوسته اند، از جمله: عشق حذف نمیکند، انجمن لهستانی ضد تبعیض (PSAL) و انجمن لامبدا ورشو.

گروه ها و افرادی که این دعوا را اقامه کرده اند، امیدوارند که چنین پرونده هایی به ایجاد استاندارد جدید در تصمیمات قضایی برای اطمینان حاصل کردن از حفاظت قانونی از حقوق همجنسگرایان کمک کنند.

گودک، یک مبارز علیه سقط جنین شناخته شده در لهستان است. او پس از دعوت به یک گفتگوی خبری در مورد همه پرسی ایرلند برای سقط جنین، برای اظهارات همجنسگراستیزش، جنجال برانگیز شد. او درباره نتیجه این همه پرسی که به جرم زدایی از سقط جنین منجر شد، گفت: “من می خواهم با اعتقاد محکمی بگویم که ایرلند را نمی توان به عنوان یک کشور کاتولیک توصیف کرد.”

او در ادامه گفت که لئو وارادکار، نخست وزیر ایرلند که یکی از رهبران آشکارا همجنسگرای جهان است، “به همجنسگرایی اش مینازد.”

او در ادامه پرسید: “اگر آزمایشات قبل از زایمان نشان دهند که جنین همجنسگرا است، آیا واقعا می توانید آن را سقط کنید؟”

جامعه لهستان، در برابر حقوق دگرباشان جنسی، محافظه کارانه عمل میکند. در حالی که فعالیت جنسی همجنسگرایانه قانونی است، ازدواج همجنسگرایان به رسمیت شناخته نشده است.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/10/11/kaja-godek-anti-abortion-gay-lawsuit-leo-varadkar/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com