ماف نیوز: از سه روز پیش یک فعال کارگری در سنندج در بازداشت ارگانهای امنیتی به سر می‌برد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران، روز دوشنبە ١۶ مهر ۱۳۹۷، نیروهای وزارت اطلاعات در سنندج پس از تفتیش محل سکونت «زانیار دباغیان» فعال کارگری، بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی اقدام بە بازداشت وی کردند.

«زانیار دباغیان»

تلگرام ماف نیوز
خانواده‌ی زانیار دباغیان با گذشت سە روز نتوانسته‌اند اطلاع دقیقی از چرایی بازداشت و‌ یا محل نگه‌داری‌اش به دست بیاورند.

زانیار دباغیان فعال کارگری و از اعضای کمیته‌ی هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، پیشتر نیز سابقه‌ی بازجویی و بازداشت را داشته است. او که یک بار دیگر روز ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ در شهر سنندج بازداشت شده بود، بعد از سپری‌کردن ۱ ماه بازداشت با سپردن وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد گردیده بود.

بازداشت فعالین کارگری در ایران در حالی صورت می‌گیرد که طبق ۴ ماده‌ی ٢٣ اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر، هر کس برای حمایت از منافع خود حق تشکیل و عضویت در اتحادیه‌های صنفی را دارد.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com