برای اولین بار در تاریخ لتوانی، دو سیاستمدار آشکارا همجنسگرا در انتخابات پیروز شده اند. حزب هماهنگی طرفدار روسیه بیشترین آراء را در انتخابات عمومی لتوانی در آخر هفته به دست آورد.

انتخابات ۲۰۱۸، بالاترین تعداد نامزدهای دگرباش جنسی را به خود اختصاص داد.  حتی رابرت پوت نیس آشکارا همجنسگرا، به رهبری حزب پیشروها انتخاب شد.

اما دو نفر موفق به کسب پیروزی بزرگ شدند: وزیر خارجه فعلی، ادگار رینکوکس که در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک همجنسگرا، آشکارسازی کرد، بار دیگر در طول آخر هفته گذشته در انتخابات پیروز شد. ماریا گلوبوا، مشاور سابق یک مؤسسه پژوهشی برجسته، به عنوان نماینده حزب توسعه در انتخابات این آخر هفته پیروز شد. این حزب موفق به کسب ۱۳ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی پارلمان شد.

جوریز لاوریکوز، فعال حقوق دگرباشان جنسی، به Gay Star News گفت: “انتخاب این دو نماینده آشکارا همجنسگرا در مجلس  قطعا یک پیشرفت قابل توجه برای جامعه دگرباشان جنسی که تاکنون در زندگی عمومی نامرئی بوده اند، است. انتخاب آنها، موجب تشویقی محکم و اطمینان دگرباشان جنسی برای آشکارسازی خواهد شد. این مساله، همچنین، سیگنالی مهم برای آهاد جامعه است و موجب از بین رفتن کلیشه ها و تعصبات میشود.”

حقوق دگرباشان جنسی اخیرا در لتوانی، از جمله در مورد برابری در ازدواج، رشد کرده است. اما لتوانی هنوز از دیگر کشورهای  اروپایی در مورد مسائل دگرباشان جنسی عقب است. این کشور در سال گذشته، در بین یکی از کشورها با بدترین رتبه بندی شاخص رنگین کمان ILGA-Europe بود. این فهرست کشورها را بر اساس حقوق دگرباشان جنسی در آنها، رتبه بندی میکند.

در سال ۲۰۰۵، پارلمان لتوانی با اصلاح قانون اساسی، تعریف ازدواج را به عنوان اتحادی به طور انحصاری بین یک مرد و یک زن تغییر داد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/latvia-elects-two-openly-lgbti-politicians-for-the-first-time-in-history/#gs.W9f01hg

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com