رئیس دادگستری استان البرز می‌گوید که در ارتباط با پرونده کشته شدن یک بسیجی در کرج برای ۱۱ نفر از جمله یک زن با اتهام افساد فی‌الارض کیفرخواست صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی روز شنبه، ۲۱ آبان، هویت این بسیجی را روح‌الله عجمیان اعلام کرد و گفت که او در اعتراضات ۱۲ آبان در محدوده کمال‌شهر کرج کشته شده است.

رسانه‌‌های حکومتی در ایران پیش از این از اتهام محاربه و افساد فی‌الارض علیه ۹ معترض دیگر خبر داده بودند. بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، این اتهامات سیاسی امنیتی خطر صدور حکم اعدام را برای متهمان در پی دارد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی تشکیل دادگاههای شتابزده و بدور از هرگونه روند حقوقی استاندارد مطابق با استانداردهای جهانی و صدور احکام غیر معتبر اینچنینی را قویا محکوم میکند و خواستار پایان دادن به پرونده سازیهای امنیتی برای بازداشت شدگان و آزادی فوری آنان میباشد.
ما از تمام مردم آزادیخواه و انساندوست میخواهیم با ارسال اسناد و مدارک اسامی بازداشت شدگان، سرکوب، شکنجه و کشتار کمک کنید تا ساز کاری مستقل در سازمان ملل برای رسیدگی به جنایات جمهوری اسلامی تشکیل شود.

همچنین در هر کجای دنیا هستیم با جلب افکار عمومی و فشار به دولتها خواستار آزادی بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی، بسته شدن سفارتها و محاکمه آمرین و عاملین چهار دهه جنایت رژیم اسلامی شویم.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲۱ آبان ۱۴۰۱/ ۱۲ نوامبر ۲۰۲۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)