بالاخره، فیلم با داستان عاشقانه همجنسگرایانه که به دلیل ارائه تصویری مثبت از همجنسگرایی ممنوع شده بود، اکران میشود. ساخت فیلم کا بادی اسکیپس، که ارتباط بین یک نقاش به نام هریس و ورزشکاری به نام ویشنو را در یک شهر محافظه کار در هند پیگیری می کند، در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید اما توسط هیئت مرکزی صدور گواهینامه (CBFC) برای “نمایش مثبت از همجنسگرایی” ممنوع شد.

این فیلم که تا کنون تنها برای تماشاگران جشنوارها در ایتالیا، ایالات متحده و بریتانیا اکران شده است، پس از حکم دادگاه عالی هند در ماه گذشته مبنی بر جرم زدایی همجنسگرایی و با لغو تصمیم CBFC، و قرار است که از فردا در ایالت جنوبی کرالا (اکتبر ۵)، به اکران عمومی برسد.

بر اساس گزارش The Hindu،جیان چریان، نویسنده فیلم نامه و کارگردان این فیلم، گفت: ” این فیلم مبارزه جوانان کرالا برای پیدا کردن فضای برای خود و آزادی فردی به تصویر می کشد.”

او از حکم دادگاه عالی مبنی بر لغو قانون ۱۵۷ ساله بند ۳۷۷، موسوم به قانون استعماری که رابطه جنسی “خلاف نظم طبیعت” را ممنوع میکرد، استقبال کرد. این قانون جنجال برانگیز به طور گسترده ایی در حق جامعه محلی دگرباشان جنسی در هند، که جمعیتش به ۱.۳ میلیارد نفر می رسد، مورد استفاده قرار میگرفت.

چیانی گفت: “اکران عمومی این فیلم در هند، به دلیل جرم زدایی از همجنسگرایی، بسیار خوشحال کننده و قابل توجه است.”

هنگامی که این فیلم در سال ۲۰۱۶ نتوانست گواهینامه اکران عمومی دریافت کند، سازندگان آن برای دو سال و نیم برای انتشار آن به مبارزه پرداختند.

وی گفت: “ما نمی خواهیم در سکوت بنشینیم. تنها سلاح هنرمند، مقاومت با هنر عمل کردن به هنرش است. ما باید به جهان  بگوئیم که زنده هستیم و حاضر به غرق شدن نیستیم.”

CBFC همچنین جلوی اکران فیلم “Love، Simon” ذر اولین روز اکران، به دلیل ارائه مثبت فیلم از روابط همجنسگرایانه، گرفت. لغو ممنوعیت کا بادی اسکیپس، به دنبال تصمیمی مشابه در کنیا، مبنی بر لغو ممنوعیت اکران عمومی فیلم لزبین رفیقی برای یک هفته که رکورد فروش در گیشه شکست، صورت میگیرد.

داستان لزبین عاشقانه از کارگردان وانوری کاهیو در جشنواره سالانه بین المللی کن، به نمایش گذاشته شد اما این فیلم در کنیا خود به دلیل محتوای همجنسگرایانه، ممنوع شد. رفع ممنوعیت موقت از این فیلم برای ایجاد امکان شرکت کردن این فیلم در بخش فیلم های خارجی جشنواره اسکار، امکان اکران عمومی آن در کنیا را برای یک هفته در ماه سپتامبر را فراهم کرد. پس از پایان معافیت هفت روزه، اکران این فیلم دوباره در کشور ممنوع است.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/10/04/indian-film-banned-for-glorifying-homosexuality-to-finally-be-shown-after-gay-sex-ruling/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com