ماف نیوز: نصف مدت محکومیت سه ساله‌ی فرامرز مامدی زندانی سیاسی در سلماس مورد عفو قرار گرفت. او به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» به حبس محکوم شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، حکم‌‌ سه سال حبس «فرامرز مامدی» فرزند اسعد از اهالی روستای دیرک سلماس در زندان مورد عفو قرار گرفته و‌ به یک سال و نیم تقلیل یافت. عفو مذکور «عفو‌ رهبری» نام دارد که زندانیان مالی و همچنین متهمان غیر از اقدام علیه امنیت ملی را شامل می‌شود و در مورد پرونده‌ی وی، عفو رهبری مربوط به سال ۹۶ لحاظ شده است.

«فرامرز مامدی»

تلگرام ماف نیوز
آقای مامدی روز شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ به دستور دستگاه قضایی برای تحمل سه سال حبس به زندان سلماس منتقل شد‌.

او اولین بار در بهار سال ۱۳۸۸ در سلماس بازداشت شده و به مدت ۴۰ روز در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته و متعاقبا با تودیع وثیقه آزاد شد. به دلیل آنکه آن زمان دادسرای انقلاب در سلماس وجود نداشت، دستگاه قضایی در شهر خوی توسط قاضی نوروزی حکم ۳ سال زندان را به اتهام «همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» برایش صادر کرد. سپس پرونده خارج از روال عادی به ارومیه ارجاع داده شده و حکم در شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب ارومیه به صورت غیابی توسط قاضی رضایی به ۷ سال افزایش یافت. این حکم پس از اعتراض فرامرز مامدی در شعبه‌ی ۱۴ تجدیدنظر استان در ارومیه توسط قاضی کوه‌کمره‌ای به تعلیقی تغییر یافت.

با این حال فرامرز مامدی مجددا در پاییز ۱۳۹۵ بازداشت گردیده و پس‌از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. در اواخر سال ۹۵ از سوی شعبه‌ی ۱۰ دادگاه انقلاب به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده و نهایتا روز شنبه ۲ دی ۹۶ هم جهت اجرای حکم به زندان سلماس رفت.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com