انتشار جدولی از مبالغ نجومی که رژیم اجازه داده در قالب قراردادهای پیدا و پنهان به برخی فوتبالیست‌ها پرداخت شود، داغ دل مردم را تازه کرده است.
نگاهی به اعداد و ارقام که کمترین آن ۳ میلیارد تومان است، نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال با مدیریت «تاج» (سردار سپاه پاسداران) زمینه‌ای فراهم ساخته که از محل بودجه عمومی کشور این میزان از پول‌پاشی صورت بگیرد و عزیزکرده‌های رژیم در بحبوحه طوفان معیشتی، بر ساحل امن رفاه لم دهند.

ینتب

ناگفته پیداست که این دست و دلبازی با چه هدفی است؛ کافی است به انگشت‌های جوهری این ستاره‌های بدلی در روزهای سیاه انتخابات بنگریم که با اغواگری، اربابان خود را برمی‌کشند.

در سیستم تمام دولتی کشور و لیگ ورشکسته‌ای که همه باشگاه‌های آن از تامین امکانات اولیه مثل زمین تمرین و استادیوم و کمپ اقامتی و بلیت پرواز و لباس و… عاجزند، پرواضح است که این پرداخت‌های کلان بی‌حساب و کتاب از جیب شهروندان بی‌خبر برداشت می‌شود؛ اما دریغ از یک مطالبه جدی برای حسابرسی و رسیدگی!

تو گویی هرکس به سفره انقلاب رسیده، مشغول لفت و لیس است و اساسا انگیزه‌ای برای محاسبه و اصلاح وجود ندارد.

بلاهت محض است اگر از مهره‌های آلوده رژیم انتظار کنش مثبتی داشته باشیم؛ اما جای دریغ باقی می‌ماند که چرا اصحاب رسانه و وجدان‌های آزاده در این میان مهر سکوت بر لب زده و به نظاره نشسته‌اند؟

چرا به مردم رنجکش اطلاع‌رسانی نمی‌شود که سهم‌شان از منابع ملی برای خریداری چند فوتبالیست کم ارزش هزینه می‌شود؟ چرا کارمندان و کارگران سرزمین ما نباید بدانند مالیاتی که با عرق جبین به خزانه ریخته‌اند، به‌جای صرف در عمران و رفاه آنان، برای لاکچری‌تر شدن مزدوران رژیم هزینه می‌شود؟
وقتی یک فوتبالیست برای حدود ۴۰ بازی یکساعته، ۴ میلیارد تومان نقدی -بصورت میانگین- عایدی دارد، یعنی برای هر ساعت بازی ۱۰۰ میلیون تومان شیتیل دریافت کرده است.

این تازه سوای جوایز و پاداش های جانبی است. مقایسه کنید با حقوق یک معلم یا استاد دانشگاه یا کارگر و…

ممکن است گفته شود در تمام دنیا حکایت همین بوده و هست. اما فراموش نکنیم که در هیچ‌جای جهان هزینه فوتبال و سرگرمی از جیب مردم و با بودجه‌های دولتی تامین نمی‌شود.

در تمام دنیا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، آورده‌ی خود را در یک سیستم سالم اقتصادی به سودآوری می‌رسانند و برعکس کشور ما از رهگذر فوتبال هم بر ثروت ملی خود می‌افزایند، نه اینکه جیب ملت را بزنند و بدهکارترشان کنند.

القصه؛ ستاره‌های فوتبالی اگر می‌خواهند به هموطنان خود مدیون نباشند و فردای آزادی را در کنار مردم جشن بگیرند، باید دامن خود را از این سیستم آلوده پاک کنند؛ وگرنه منتظر قضاوت و حکم نهایی ملت باشند!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com