نخست وزیر بریتانیا، تزا می می گوید که زوج های دگرجنسخواه حق ورود به اتحاد مدنی برای شمول زوج های دگرجنسخواه، تعمیم داده خواهد شد.

تا امروز تنها زوج های هم جنس می توانند به اتحادهای مدنی وارد شوند. این مساله، ازدواج را به عنوان تنها گزینه زوج های دگرجنسخواه باقی میگذارد. به بیان دیگر، زوج های دگرجنسخواهی که با هم زندگی می کنند، از حقوق زوج های همجنسگرا در مشارکت مدنی برخوردار نیستند. نمونه از برخی از حقوقی که زوج های دگرجنسخواهی که برای مدت طولانی با هم زندگی میکنند، از آنها محرومند، عبارتند از: حقوق بازنشستگی شغلی، عدم دسترسی به ارث و عدم دسترسی اتوماتیک به معافیت های مالیاتی.

اما همه اینها، پس از تصمیم دادگاه عالی در ماه ژوئن به نفع ربکا استینفلد و چارلز کیدان تعییر خواهد کرد. آنها در دادخواستی از دادگاه خواستند که به آنها حق ورود در مشارکت مدنی داده شود. دولت مجبور به تبعیت از رای دادگاه را نبود و حتی زمانی میخواست که امکان ورود به مشارکت های مدنی را به کل لغو کند. 

حفاظت از منافع زوج های دگرجنسخواه:
دادگاه بر اینکه قانون مشارکت مدنی سال ۲۰۰۴، کنوانسیون اروپایی حقوق بشر را نقض میکند، رای داد. به گزارش بی بی سی، این تغییر در قانون منافع زوج های دگرجنسخواهی که می خواهند بدون ازدواج، وارد مشارکت مدنی شده و به رابطه خود رسمیت بدهند،را تضمین میکند.”

به گزارش بی بی سی، ترزا می گفت: “تغییر در قانون موجب تضمین حقوق زوج های دگرجنسخواهی که میخواهند بدون ازدواج، به رابطه خود رسمیت بدهند، میشود. اکنون با تعمیم قانون اتحادهای مدنی، ما از اینکه همه زوج ها، اعم از همجنسگرا و دگرجنسخواه، از گزینه های مشابهی در زندگی برخوردارند، اطمینان حاصل میکنیم.”

دولت اعلام کرده است که بر اساس داده های موجود، در حال حاضر ۳.۳ میلیون زوج دگرجنسخواه در انگلیس با یکدیگر زندگی میکنند. دولت اسکاتلند نیز پس از تصمیم دادگاه عالی، قوانین خود را بازبینی می کند.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/theresa-may-announces-opposite-sex-couples-can-now-have-civil-partnerships/#gs.QF5FEJw

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com