از روز دوشنبه (۱ اکتبر)، ایالات متحده آمریکا، صدور ویزا برای شرکای عشقی دیپلمات ها و کارکنان سازمان های بین المللی مستقر در ایالات متحده از جمله سازمان ملل متحد  (که هنوز ازدواج نکرده اند) را متوقف کرد.

این سیاست به این معنا است که برخی از شرکای عشقی کارمندان سازمان ملل، سازمان بانک جهانی و صندوق بین المللی پول یا باید رسمآ ازدواج کنند، یا به کشور خود بازگردند. این سیاست، قانون ساله ایی را که به کارکنان در رابطه های رنگین کمانی اجازه دریافت ویزای دو ساله بدون گواهینامه ازدواج را میداد، بی اثر میکند.

سیاست قبلی به این دلیل وضع شده بود که تنها حدود ۳۰ کشور در سراسر جهان، ازدواج همجنسگرایان را به رسمیت می شناسند. به بیان دیگر، ازدواج همجنسگرایان، تنها در ۱۲ درصد از کشورهای عضو سازمان ملل قانونی است.

وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا می گوید: “از تاریخ صدور این دستور، سفارتخانه ها و کنسولگری های ایالات متحده آمریکا درخواست های ویزا زوج های همجنسگرا را، به همان شیوه ای که درخواست های ویزای زوج های دگرجنسخواه بررسی میشوند، مورد بررسی قرار خواهد داد.”

متقاضیان جدید ویزاهای  G-4 دیپلماتیک و بین المللی، در صورتی که بخواهند شرکای عشقی شان را به آمریکا بیاورند، باید ازدواج کرده باشند. شرکای عشقی کارمندانی که با هم ازدواج نکرده اند و اکنون در آمریکا به سر میبرند، تا ۳۰ روز به پایان سال برای ازدواج یا ترک آمریکا فرصت خواهند داشت.

پیشتر وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پومپه، مخالفت شخصی خود را با برابری ازدواج اعلام کرده است.

“بی رحمی و تعصب بی جا”:
فعالان حقوق بشری و مفسران در واکنشی سریع به خبر روز دوشنبه، آنرا را به عنوان تبعیض آمیز محکوم کنند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد که این قانون “کارکنان دگرباش جنسی سازمان سازمان ملل را از شرکای عشقی شان” جدا خواهد کرد. این سیاست، به روی زوج های رنگین کمانی که از کشورهایی که ازدواج همجنسگرایان را به رسمیت نمی شناسند، هستند، تاثیر بدی خواهد داشت. دولت آمریکا باید، لزوم ارائه سند ازدواج را همانطور که قبلا و برای ۹ سال، لازم نمیدانست، از شرایط صدور ویزا برای زوج های رنگین کمانی حذف کند. این سیاست بد و بی رحمانه است.

سامانتا پاور، سفیر سابق سفارت ایالات متحده در سازمان ملل متحد، گفت: “این سیاست بی اندازه بی رحمانه و متعصبانه است.”

کمپین حقوق بشر در ایالات متحده گفت که این سیاست منعکس کننده خصومت دولت ترامپ و پنس نسبت به دگرباشان جنسی و دوستان و متحدان ما است.

این گروه گفت: “این نفرت است و غیر قابل قبول است.”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/greys-anatomy-reveals-another-doctor-might-be-bisexual-and-were-here-for-it/#gs.8HhV1g0

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com