حتماً برای شما هم پیش‌آمده که ناگهان به خود می‌آیید و متوجه می‌شوید که رابطه‌ی دوستی شما با شخصی که زمانی بسیار صمیمی بوده‌اید به یک رابطه‌ از سر اجبار تبدیل‌شده؛ معمولاً اگر طرف مقابل زمانی بسیار با شما صمیمی بوده باشد از اینکه تمایلی به دیدن او یا بودن در کنار او ندارید، احساس گناه می‌کنید و حتی شاید بعضی افراد خود را برای این تغییر احساسات سرزنش کنند.

واقعیت این است که انسان همواره از لحظه‌ی تولد تا مرگ در حال تجربه‌ی رشد شخصی و تغییر و تحول در زندگی‌اش است و این تغییرات ناگزیر باعث می‌شوند تا شخص از کسانیکه که قبلاً با آن‌ها حس اشتراک و دوستی داشته؛ دور شود و به افراد جدیدی که با موقعیت جدید او در زندگی سازگارتر هستند نزدیک شود.

درنتیجه اینکه از دوستان خود دور بیافتیم و درنهایت با آن‌ها قطع رابطه کنیم یا آن‌ها از دوستان بسیار صمیمی به آشنایان قدیمی تبدیل شوند مسئله‌ای عادی است اما اینکه بدانیم چه زمانی یک دوستی یا رابطه به انتهای مسیر رسیده بسیار مهم است اگر شما نتوانید به‌درستی تشخیص دهید که در یک رابطه از طرف مقابل دور شده‌اید یا نه، با ادامه‌ی رابطه تنها به خود و شخص مقابل ضربه می‌زنید و احتمالش زیاد است که این رابطه و نوع صمیمیت در آن به‌جای یک پایان درست و منطقی با ناراحتی و آزردگی طرفین تمام شود.

چند نشانه برای تشخیص دور افتادن از شخص دیگر:

گفتگوهایی که بین شما و شخص دیگر جریان می‌گیرد به نظر اجباری، کسل‌کننده و بی‌فایده می‌آیند درحالی‌که پیش‌ازاین گفتگو با او برایتان سرگرم‌کننده و جذاب بود و تمایل زیادی به صحبت داشتید.

برنامه‌ریزی برای گذراندن زمانی با او برایتان ملال‌آور شده و مرتب بهانه می‌آورید تا برنامه‌ای باهم نداشته باشید درحالی‌که پیش‌ازاین، از گذران وقت با او لذت می‌بردید.

سرگرمی‌ها و علایق شما بسیار متفاوت از علایق و سرگرمی‌های او شده و علایقی که زمانی بین شما مشترک بوده از بین رفته‌اند.

دیگر مسائل شخصی یا کاری خود را با او به اشتراک نمی‌گذارید زیرا حس می‌کنید که نمی‌تواند شمارا درک کند و یا اهمیتی نمی‌دهد.

حس می‌کنید شما و دوستتان هرکدام در دنیای متفاوتی سر می‌کنید و ارزش‌ها و اولویت‌هایتان یکی نیستند.

  #مرکز_مشاوره_رنگین_کمانی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

پیامک در تلگرام  

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com