آرونا ۲۴ ساله یک لزبین هندی است که پس‌ازاینکه با دوست‌دختر خود خانه‌ی مشترکی گرفت خانواده‌ی همجنسگراستیز او با گزارش گم‌شدنش به پلیس هند تلاش کردند تا او را از شریک زندگی‌اش جدا کنند. پلیس به دلیل گزارش اشتباه، آرونا را بازداشت می‌کند اما دادستان محلی پس از شنیدن حقیقت ماجرا دستور آزادی او را می‌دهد. متأسفانه در بیرون دادگاه بار دیگر خانواده آرونا به او و دوست‌دخترش حمله می‌کنند و آرونا را می‌دزدند و به یک بیمارستان روان جهت “درمان” تحویل می‌دهند.
خوشبختانه با پیگیری‌های دوست‌دختر آرونا، دادگاه او را فرامی‌خواند و پس‌ازاینکه آرونا در برابر قاضی اعلام می‌کند که مایل است با دوست‌دختر خود زندگی کند و نه خانواده‌اش، قاضی حکم می‌دهد که او حق آزادی انتخاب برای زندگی با دوست‌دختر خود بدون دخالت خانواده‌اش را دارد.

در این ماجرا که خوشبختانه پایان خوشی برای این زوج لزبین داشته است دو نکته مهم وجود دارد.

نکته اول حمایت قانون از هویت همجنسخواهی و توانایی فرد همجنسگرا برای دادخواهی و درخواست کمک قانونی است که به آرونا کمک کرد تا از خانواده همجنسگراستیز خود و خشونت‌های بیشتر نسبت به جسم و روانش دور شود چراکه اگر حمایت قانون در میان نبود عواقب بسیار خطرناکی می‌توانست جان و سلامت روان آرونا را تهدید کند.

نکته دوم تلاش خانواده برای “درمان” گرایش جنسی دخترشان است. باوجود مقالات پژوهشی معتبر و بیانیه‌های سازمان‌های مهم در بی‌اثر بودن و حتی مضر بودن “تبدیل درمانی” همچنان شاهد وجود قوانین، مؤسسات و افرادی هستیم که تصور می‌کنند گرایش جنسی در انسان قابل تغییر و درمان است!
تغییر گرایش جنسی یا تبدیل درمانی روشی نامعتبر ازنظر علم روز است که حتی توسط کمیته سازمان ملل متحد علیه شکنجه به‌عنوان مصداق بارز شکنجه به رسمیت شناخته‌شده است. برای نمونه می‌توانید به این دو گزارش این کمیته مراجعه کنید: 
چین https://bit.ly/2IikqA2
اکوادور https://bit.ly/2OPMM7a

جرم‌زدایی از روابط همجنسخواهانه و هویت ترنسجندر، وجود قوانین حمایتی و فعالیت مراکزی که بر پایه‌ی علم روز در دنیا اداره می‌شوند و نه تعصبات عقیدتی، مواردی حیاتی در بهبود کیفیت زندگی اعضای جامعه اقلیت جنسی و جنسیتی هستند.
در این رابطه بخوانید: 
چیزی به نام تغییر گرایش جنسی وجود ندارد
https://t.me/rainbowhelp/1740
بررسی قوانین حقوقی_کیفری ایران در زمینه‌ی گرایش جنسی و هویت جنسیتی
https://t.me/rainbowhelp/689
منبع خبر https://bit.ly/2DtmlTH 

#مرکز_مشاوره_رنگین_کمانی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

پیامک در تلگرام  

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com