دبیر کل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترز، از پیشرفت های اخیر در حقوق دگرباشان جنسی استقبال کرد، اما از جهان خواست تا برای مبارزه برای برابری را ادامه دهد.

او گفت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: “مدت زیادی است که دگرباشان جنسی با تعصب، جرم انگاری و خشونت بر اساس گرایش جنسی، جنسیت و تنوع های جنسی قرار میگیرند. ما باید تلاش هایمان را برای این نقض حقوق بشر دو برابر کنیم.”

او در اوایل ماه جاری، از حکم قضایی دادگاه عالی هند در جرم زدایی همجنسگرایی استقبال کرد. دیوان عالی هند در حکمی  بند ۳۷۷ قانون مجازات را نقض قانون اساسی این کشور دانست. این حرکت یک پنجم جمعیت دگرباشان جنسی را مجرم شناخته شدن نجات داد.

اما، گوترز در مورد اینکه دگرباشان جنسی در سراسر جهان هنوز با آزار و اذیت روبرو هستند، هشدار داد. وی گفت: “سازمان ملل متحد از حقوق جامعه دگرباشان جنسی حمایت می کند. و هرگز تا زمانی که همه بتوانند آزاد و برابر و با شأن و کرامت زندگی کنند، دست از مبارزه نخواهد کشید.”

تغییر در نگرش:
نظر گوترز توسط رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، میشل باچلت، مورد تأیید قرار گرفت. کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای احقاق حقوق دگرباشان جنسی با حکم اخیر دادگاه عالی هند قدردانی کرد. در سخنرانی او از این و دیگر “تغییرات حیاتی” در پیشرفت حقوق دگرباشان جنسی استقبال کرد.

باچلت در نشستی در مورازات اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد. او در این سخنان در مورد این واقعیت که هنوز هفتاد کشور در جهان همجنسگرایی را جرم انگاری میکنند، هشدار داد. تراجنسی ها هم بر اساس ظاهرشان جرم انگاری میشوند. او گفت: “این قوانین، دگرباشان جنسی را به حبس های طولانی مدت و در برخی موارد مجازات های فیزیکی محکوم میکنند. آنها همچنین به طور ضمنی تعصب، نفرت و خشونت را تشویق می کنند.”

باچلت بر نیاز به “تغییر در نگرش برای پیشگیری از خشونت سرچشمه گرفته از تعصب و تنفر علیه دگرباشان جنسی تاکید کرد. وی افزود: “ما تنها زمانی میتوانیم از این جرائم جلوگیری کنیم که شجاعانه با آنها در سطح جامعه روبرو شویم.”

در اوایل این هفته در مجمع عمومی، گروه موزیک K-Pop BTS جوانان را به مبارزه برای حقوق شان تشویق کرد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/world-must-redouble-efforts-for-lgbti-equality-says-united-nations/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com