سه چهارم از ما فکر می کنیم صحنه بارهای دگرباشان جنسی، برنامه های دوستیابی و به طور کلی، دگرباشان جنسی، افراد را بر اساس سن مورد تبعیض قرار میدهند. این یافته ها بر اساس یک نظرسنجی جدید پیرامون تبعیض و پیری در جامعه دگرباشان جنسی، انجام شده توسط Gay Star News و حمایت شده توسط بارکلیز است.

بیش از ۳،۰۰۰ نفر این نظرسنجی را تکمیل کردند. از این تعداد، حدود ۳۵٪ بازنشسته شده اند، در حالی که ۶۵٪ آنها هنوز مشغول به کار هستند. مطالعه انجام شده برای روز افتتاحیه موسسان دگرباشان جنسی (دوشنبه ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸)، همچنین نگرش دگرباشان جنسی به امور مالی، بازنشستگی و سلامت را نشان میدهد. ما نتایج بیشتری را در طول هفته منتشر خواهیم کرد.

ما در مورد تبعیض و تعصب بر اساس سن چه فکر میکنیم؟
از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی پرسده شد که آیا بر این باورند که جامعه دگرباشان جنسی با تعصب و تبعیض بر اساس سن مواجه است؟ “این سوال برای درک جزء به جزء نگرش ها به بارها و صحنه باشگاه، سازمان های دگرباش جنسی، برنامه های دوستیابی و دیگر دگرباشان جنسی، تقسیم کردیم.

۴۳ درصد از کل جامعه گفتند که “کاملا” با این مساله موافقند، ۳۴ درصد گفتند که تا “حدی” با آن موافقند، ۱۲ درصد گفتند که “شاید” اینطور باشد، ۷ درصد گفتند که “واقعا اینطور نیست” و ۱ درصد گفتند “اصلا” اینطور نیست.

در پاسخ به اینکه آیا کاربران دگرباش جنسی برنامه های دوستیابی در فضای مجازی، افراد را بر اساس سن مورد تعصب و تبعیض قرار میدهند، ۶۰ درصد از آنها “کاملا” با این مساله موافق بودند، ۱۶٪ بر این باور بودند که این عبارت “کمی” درست است، ۶ درصد بر این باور بودند که “شاید” اینطور باشد، ۳ درصد گفتند “واقعا” این طور نیست و ۰.۸۹ درصد گفتند که اصلا اینطور نیست.

همین سوال برای نگرش دگرباشان جنسی در بارها و صحنه باشگاه ها به این پاسخ ها رسید: ۵۶٪ گفتند که آنها “کاملا” با این مساله موافقند. ۲۱٪ گفتند که “کمی” اینطور است،  ۸٪ گفتند که “شاید” اینطور باشد، ۵٪ گفتند “واقعا اینطور نیست” و ۰.۸۹٪ گفتند “اصلا” اینطور نیست. سپس ۹.۳۳٪ گفتند که “به هیچ وجه” اینطور نیست. 

با وجود این ترس از تعصب و تبعیض بر اساس سن، اکثر شرکت کنندگان اظهار داشتند که در مورد سنشان در برنامه های دوستیابی صادق هستند.  در بین افراد مشغول به ککار، ۶ درصد از مردم گفتند که “هرگز” سن واقعی شان را در برنامه های دوستیابی اظهار نمیکنند، ۶ درصد به این سوال با “به ندرت” پاسخ دادند و ۹ درصد گفتند “گاهی”. در ضمن، ۳٪ از افراد بازنشسته اعلام کردند که هرگز سن واقعی شان را اعلام نمیکنند، در حالی که ۳٪ گفتند که به ندرت این کار را انجام میدهند و ۷٪ گفته اند “گاهی”.

۳۳٪ از افراد غیر بازنشسته امیدوارند که با افزایش سن، فعالین جنسی بیشتری داشته باشند. با این حال، برخی از نتایج، دیدگاه مثبت تری نسبت به نگرش دگرباشان جنسی نسبت به افراد مسن و پیری را ارائه داد.

سوال: “بهترین چیز در مورد بالا رفتن سن چیست؟”، ۷۱٪ از پاسخ دهندگان غیر بازنشسته گفتند که حکمت و تجربه. در همین حال، ۱۳٪ گفتند: “به نظر می رسد مسن ترها جذاب ترند.” همچنین، ۳۳٪ گفتند امیدوارند که وقتی پیرتر میشوند، رابطه جنسی بیشتری داشته باشند.

وقتی که از آنها پرسیده شد که چه سنی را پیر میدانند، پاسخ متوسط ​​پاسخ دهندگان غیر بازنشسته ۷۰ ساله بود. برعکس، میانگین سن پاسخگویان بازنشسته ۷۸ ساله بود.

روز موسس دگرباشان جنسی چیست؟
Gay Star News روز موسس دگرباشان جنسی را برای مقابله با تعصب و تبعیض بر اساس سن ایجاد کرد.

این روز برای یادآوری اینکه آزادی های کنونی مان را به نسل های قبل از خود مدیونیم را یادآوری میکند. علاوه بر این روز بر اینکه دگرباشان جنسی مسن در حال حاضر در قلب جامعه ما قرار دارند و دانش و تجربیات شان را در اختیار جوانان قرار می دهند، تاکید میکند.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/heres-the-truth-about-the-lgbti-community-and-ageism/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com