ماف نیوز: پنج تن از بازداشت‌شدگان با اتهامات مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام در اشنویه با تودیع وثیقه آزاد شدند. یک شهروند شصت ساله هم در روانسر به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «باقر صفری» شهروند شصت ساله که روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ به دلایل نامعلومی از سوی نیروهای امنیتی وابسته به وزارت اطلاعات در شهرستان روانسر بازداشت شده بود، به صورت موقت آزاد شد.

تلگرام ماف نیوز
آقای صفری که بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی بازداشت شده بود، پیشتر نیز سابقه‌ی بازجویی و بازداشت‌ کوتاه‌مدت را دارد و یک بار دیگر روز ۱۰ مرداد به اداره‌ی اطلاعات این شهرستان احضار شده و مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام مورد بازجویی قرار گرفته بود.

در خبری دیگر روز یکشنبه ۲۵ شهریور، پنج تن از بازداشتیهای اشنویه با تودیع وثیقه آزاد شدند. از این شمار، «موسی محمودی» با تودیع وثیقە‌ی ۵٠٠ میلیون تومانی و «کامل احمدی»، «ابوبکر میناپاک» «محمدامین قاضی» و «یوسف احمدی» با تودیع وثیقە‌های ٢٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شده‌اند. پیشتر در همان تاریخ، آزادی شش تن از بازداشتیهای دیگر این شهرستان هم اعلام شده بود.

تمامی این افراد در هفته‌ی دوم مرداد به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» بازداشت شده و تا هنگام درخواست وثیقه نتوانسته بودند با خانواده‌هایشان ارتباط برقرار کنند و‌ طی مراحل بازجویی، از حق دسترسی به وکیل محروم بوده‌اند.

«باقر صفری»


«یوسف احمدی»


«محمدامین قاضی»


+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com