ماف نیوز: یک عضو سابق سپاه پاسداران که به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی برای یکی از احزاب کرد مخالف نظام» به اعدام محکوم شده، توسط زندانیان عادی به دستور حفاظت زندان ارومیه مورد آزار قرار می‌گیرد. این زندانی گفته است برخی از زندانیان بر روی تختش ادرار می‌ریزند و وسایلش را دور می‌ریزند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «ارسلان خودکام» از اعضای سابق سپاه پاسداران است که توسط شعبه‌ی ۳۲ دادسرای نظامی ارومیه در اواخر مرداد ۱۳۹۷ به اعدام محکوم شده و حکم صادره در نیمه‌ی اول شهریور به او ابلاغ شد. وی به حکم صادره اعتراض کرده و گفته است در زندان به دستور حفاظت از سوی زندانیان عادی مورد آزار و‌ اذیت مکرر قرار می‌گیرد.

«ارسلان خودکام»

تلگرام ماف نیوز
وی در فروردین‌ماه ۹۷ هنگامی که جهت مأموریتی از طرف سپاه پاسداران از مهاباد به اشنویه مسافرت می‌کرد، از سوی اطلاعات سپاه بازداشت شده و پس از سه ماه بازجویی در بازداشتگاههای این ارگان و وزارت اطلاعات، به زندان ارومیه منتقل شده و از آن زمان در بند ۳-۴ زندان ارومیه محبوس است.

ارسلان خودکام در آخرین ملاقاتی که با خانواده‌اش داشته است، اعلام کرده که زندانیان عادی به دستور حفاظت اطلاعات زندان او را اذیت می‌کنند، وسایلش را دور می‌اندازند و حتی ادرار‌شان را بر روی تختش می‌ریزند.

این زندانی مدعی است در زمان بازجویی شکنجه شده و تحت شکنجه به آنچه که از سوی بازجویان مکتوب شده‌ بود، اعتراف کرده است و حتی بخش عمده‌ی اعترافات نیز با خط وی نوشته نشده‌اند.

شش جلسه‌ی دادرسی در دادگاه انقلاب ارومیه برگزار شدند و سپس پرونده به شعبه‌ی ۳۲ دادگاه نظامی ارومیه ارجاع داده شد و در حالی که اتهام «جاسوسی و همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» را در مراحل دادرسی تکذیب کرده و گفته بود، به اعدام محکوم شد.

ارسلان خودکام ۴۷ ساله از اهالی شهرستان مهاباد است که ۲۲ سال پیش به مدت یک سال به عضویت یکی از احزاب کردی درآمده و متعاقب خروج کامل از این حزب، به زادگاهش بازگشته و نزدیک به ۱۶ سال عضو سپاه پاسداران بود.

در حالی که آقای خودکام طی مراحل دادرسی حق انتخاب وکیل نداشته است، سپاه پاسداران در پرونده‌اش نوشته بود که وی در تمام این مدت اسناد و مدارک سپاه را برای ارگان امنیت یکی از احزاب کرد مخالف نظام ارسال می‌کرده است.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com