ژوئن چوا، فعال برجسته حقوق تراجنسی های سنگاپوری، قصد دارد مرکز اجتماعی را  با هدف حمایت از جوانان تراجنسی شهرستان-ایالت افتتاح کند.

مرکز اجتماعی آلیشیا که قرار است در ماه نوامبر افتتاح شود شامل موزه تاریخ تراجنسی های سنگاپور، کتابخانه ای از منابع مربوط به تراجنسی ها و دگرباشان جنسی و خدمات مشاوره است.

چوا گفت: “به عنوان یک تراجنسی در سنگاپور، به کجا میتوانید بروید؟” “ما هیچ کافه یا باشگاه اختصاصی نداریم.”

او به Gay Star News گفت: “من می خواهم فضای ایمن برای جوانان تراجنسی ایححاد کنند. آنها می توانند به اینجا بیایند و با جامعه تراجنسی ها در ارتباط قرار بگیرند. این مکان، نیاز آنها به مراجعه به اینترنت برای آشنایی با دیگر تراجنسی ها را از بین میبرد.”.

تراجنسی ها در سنگاپور به حاشیه رانده شده اند. علاوه بر این، بسیاری از آنها توسط خانواده هایشان طرد شده و با مشکلات زیادی در اشتغال مواجه هستند. به همین دلیل، در سال ۲۰۱۴، چوا پروژه T را تاسیس کرد. او گفت: “ما نیازهای اساسی خود را مانند پیدا کردن مسکن، دسترسی به خدمات اجتماعی و اشتغال را برآورده می کنیم”. چوا گفت که پس از موفقیت چهار ساله این مرکز، زمان یک پروژه جدید فرا رسیده بود. پروژه جدید متمرکز بر توانمندسازی تراجنسی ها است.

تاریخ تراجنسی سنگاپور:
این مرکز جدید، که در مکانی با مساحت ۳۰۰ متر مربع شروع به کار خواهد کرد، برای چوا و تیمش پایگاهی برای انجام تحقیقات در مورد جامعه تراجنسی خواهد بود.

سفر اخیر چوا به ایالات متحده، ایده تاسیس این مرکز را به ذهن او آورد. او در سفرش به آمریکا متوجه شد که تنها در یک ایالت آمریکا بیش از ۶۰ مرکز حمایت از دگرباشان جنسی وجود دارد. 

این مرکز به روی کسب اطلاعات در مورد جامعه تراجنسی ها در سنگاپور تمرکز خواهد داشت. در حال حاضر، آمار دقیقی از تعداد تراجنسی های ساکن سنگاپور در دست نیست. محققان معمولا این جامعه را در ارتباط با HIV و ایدز یا بردگی جنسی مورد بررسی قرار میدهند.

یک موزه سابقه تراجنسی های سنگاپور را جشن می گیرد. به عنوان مثال، چوا زندگی ژن ژن، بازیگر زن تراجنسی، که در سال ۱۹۷۹ در فیلم هالیوودی سنت جک نقش آفرینی کرد، را ارائه خواهد کرد.

چوا گفت: اگرچه تاریخچه تراجنسی ها در ایالات متحده و جاهای دیگر جشن گرفته می شود، اما این جشن ها، عاری از تجربه آسیایی هستند. او گفت: “زمان پیدا کردن آیکون تراجنسی آسیایی فرا رسیده است.”

چوا در حین یک بحث زشت در مورد جرم زدایی رابطه جنسی همجنسگرایانه در سنگاپور، گفت که جامعه دگرباشان جنسی سنگاپور، تنها در مورد “عذاب و غم و اندوه” نیست. از این رو، او این فرصت را برای تماس با جمعیتی فراگیرتر از جامعه مورد استفاده قرار داد. او همچنین، در حال تهیه یک کتاب راهنما برای سنگاپورهای غیر تراجنسی، در مورد اهمیت استفاده نکردن از زبان منفی و استفاده از ضمایر مناسب، است.

او میخواهد با جامعه غیرتراجنسی سنگاپور ارتباط برقرار کند و تصویر کلیشه ایی از تراجنسی ها در جامعه را از بین ببرد: “این مبارزه تنها به قوانین و سیاست ها ختم نمیشود بلکه نگرش جامعه نیز مهم است.”

وی گفت: “وقتی چشم انداز جامعه ما تغییر می کند، سیاست ها نیز تغییر خواهد کرد.”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/first-center-for-transgender-youth-to-open-in-singapore/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com