ماف نیوز: یک کولبر در مناطق مرزی ارومیه از سوی نیروهای مرزبانی مورد شلیک مستقیم قرار گرفته و زخمی شد. این نوزدهمین کولبری است که از ابتدای شهریور تاکنون در مناطق مرزی کشته و یا زخمی می‌شود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، گروهی از کولبران در مناطق مرزی مرگور ارومیه در ارتفاعات «آخاچکا» بدون اخطار قبلی از سوی نیروهای مرزبانی مورد‌ شلیک مستقیم قرار گرفتند که در نتیجه یک نفر به نام «مارف خوشمرام» فرزند جبار به شدت دچار جراحت گردید.

تلگرام ماف نیوز
مارف خوشمرام از اهالی روستای باوان مرگور ارومیه می‌باشد که به ظن حمل کالای قاچاق هدف قرار گرفته و پس از زخمی‌شدن، جهت رسیدگی پزشکی به بیمارستانی در اشنویه منتقل گردیده است.

براساس ماده‌ی ٣ قانون بکارگیری اسلحه از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، نیروهای نظامی تنها در صورتی می‌توانند از اسلحه استفاده کنند که جان آنان در خطر باشد و یا فرد، قصد کشتن نیروهای آنها را داشته باشد.

با احتساب این‌ مورد، از ابتدای شهریورماه ۱۹ کولبر در مناطق مرزی کشته و یا زخمی شده‌اند که از این‌ شمار، یازده نفر از سوی نیروهای مرزبانی هدف قرار گرفته‌اند. همچنین شش کولبر در پی انفجار مین کشته و زخمی شده‌اند و دو نفر هم از ارتفاعات مرزی سقوط کرده‌ است.

کولبری، شغل کاذبی است که در نتیجه‌ی فقدان فرصتهای شغلی، مردم مناطق مرزی به آن روی آورده و سالانه شمار زیادی از کولبران در اثر سقوط از کوه، مخاطرات طبیعی و همچنین گشودن آتش از سوی نیروهای مرزبانی، جان خود را از دست می‌دهند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com