وجود مشکلات در هر رابطه‌ای بدون در نظر گرفتن اینکه خاستگاه آن رابطه از کجاست (رابطه کاری یا حرفه‌ای، رابطه خانوادگی، رابطه اجتماعی یا رابطه دوستی) پدیده‌ای طبیعی است. انسان در طول زندگی خود به دلیل زندگی اجتماعی که دارد، روابط زیادی ایجاد می‌کند و روابط زیادی را نیز قطع می‌کند. برای مثال شما احتمالاً با تمام افرادی که از دوران کودکی می‌شناختید، رابطه‌ی خود را حفظ نکرده‌اید یا پس از تغییر محل زندگی یا کار، رابطه‌ی شما با برخی همکاران و همسایه‌ها قطع می‌شود.

قطع یک رابطه می‌تواند مانند مثال‌های قبل ناشی از تغییر در زندگی شخص باشد و خواه‌وناخواه او را مجبور به قطع روابطش کند و این می‌تواند خودخواسته باشد؛ یعنی زمانی که شما تشخیص می‌دهد به دلایلی نمی‌خواهید رابطه خود را با شخص خاصی حفظ کنید.

اگر در شرایط مشابهی قرار دارید که در حال بازنگری حفظ یا قطع رابطه خود با شخصی هستید پیش از تصمیم‌گیری این سؤال‌ها را از خود بپرسید:

 آیا به‌عنوان دوستی خوب، دوستی با این شخص را به افراد دیگر پیشنهاد می‌دهید؟ اگر یک سِمت شغلی به نام “دوست خوب” وجود می‌داشت آیا این فرد را در آن جایگاه استخدام می‌کردید؟ ضعف‌ها و قوت‌هایی که باعث می‌شود این سِمت را به او بدهید یا نه روی کاغذ بنویسید و بررسی کنید.

آیا در حضور این شخص احساس مثبت و پرانرژی بودن دارید؟ توجه کنید که هرکس روزهای بد و خوب خودش را دارد و فقط به این دلیل که دوست شما روز بدی داشته و نیاز داشته برای شما درد و دل کند و غری بزند او را فرد مسمومی نمی‌کند؛ اما اگر دائماً پس از دیدار دوست خود حس بدبختی می‌کنید و تمام انرژی مثبت شما از شما گرفته می‌شود این می‌تواند یک زنگ هشدار برای شما باشد.

در مورد ویژگی‌های افراد مسموم بیشتر بخوانید: https://t.me/rainbowhelp/1135

از خود سؤال کنید که چه ترس‌هایی از پایان دادن به این رابطه دارید؟ آیا از اینکه پشت سر شما حرف زده شود می‌ترسید؟ از اینکه به دلیل قطع این رابطه در کار یا دیگر ابعاد زندگی خود دچار مشکل شوید وحشت دارید؟ با خود صادق باشید و اگر ترسی دارید آن را یادداشت کنید و بسنجید که این ترس تا چه حد واقعی یا خیالی است و چه راهکارهایی می‌توان برای جلوگیری از آسیب احتمالی که موجب ترس شما شده، فراهم کرد؟

بررسی کنید که این شخص چه تأثیر و نقشی در زندگی شما دارد و شما چه تأثیر و نقشی در زندگی او ایفا می‌کنید؟ هرکدام از شما چه چیزی به زندگی یکدیگر اضافه می‌کنید و یا حتی از زندگی یکدیگر کم می‌کنید.

اگر شما به فکر قطع رابطه هستید پس حتماً مشکلاتی در این رابطه وجود دارد که شما را به فکر قطع آن انداخته است. این مشکلات را بررسی کنید آیا آن‌ها قابلیت این را دارند که بدون قطع کامل رابطه، حل یا نادیده گرفته شوند؟

#مرکز_مشاوره_رنگین_کمانی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

پیامک در تلگرام  

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com