“اشخاص لزوماً نباید همجنسگرا یا ترنسجندر باشند تا با همجنسگراستیزی و ترنسجندرستیزی مواجه شوند.”
جمله‌ی بالا پیام مهمی را می‌رساند. ازنظر افراد همجنسگراستیز و ترنسجندرستیز هرکس که چهارچوب ساختاری آنچه آن‌ها “عادی” می‌پندارند را زیر سؤال ببرد، هدف مناسبی برای رفتار و سخن همجنسگراستیزانه و ترنسجندرستیزانه است.
این افراد مخالف هر آنچه هستند که چهره‌ی “مرد واقعی” و “زن واقعی” درون ذهنشان را خدشه‌دار می‌کند.
این‌ها همان‌هایی هستند که انجام کارهای خانه توسط مردان را با حرف‌های همجنسگراستیزانه مورد تحقیر قرار می‌دهند و یا اگر زنی خارج ازآنچه آن‌ها “زن واقعی” می‌دانند، رفتار کند به او توهین‌های همجنسگراستیزانه می‌کنند.
اگر از آن‌ها سؤال کنید که آیا خود را مردسالار می‌دانند ممکن است بسیاری از آن‌ها جواب منفی بدهند و حتی عده‌ای بگویند که طرفدار حقوق زنان هستند! اما بیشتر که با آن‌ها صحبت می‌کنید درمی‌یابید که این “زنان ” که آن‌ها طرفدار برابری حقوقشان هستند درواقع فقط گروه زنانی را شامل می‌شود که ازنظر آن‌ها “زن واقعی” تلقی می‌شوند.
آن‌ها همجنسگراستیزها و ترنسجندرستیزهای در ظاهر مدرنی هستند که خود را با برچسب سنتی و مردسالار معرفی نمی‌کنند اما در واقعیت طرفدار تمام یا برخی از ارزش‌های سنتی و مردسالارانه هستند و به‌شدت درگیر ساختارهای دوگانه‌ی جنسیت و کلیشه‌های جنسیتی هستند.

دوگانگی و تضاد میان آنچه این افراد واقعاً به آن باور دارند و آنچه دوست دارند از خود نشان بدهند؛ سبب می‌شوند که ما با چنین دیالوگ‌هایی مواجه شویم:
“به آزادی انتخاب روش زندگی تا زمانی که به شخص دیگری آسیب نزده‌ایم، باور دارم اما زیست همجنس‌خواهانه اشتباه است و باید مجازات قانونی داشته باشد. “
“من به اعلامیه حقوق بشر باور دارم ولی ترنسجندرها بیمار و منحرف هستند و نباید از حقوق برابر با دیگر افراد برخوردار باشند.”

این افراد باارزش‌های دوگانه‌ی خود بسیار خطرناک هستند آن‌ها با باورهای برابری طلبی و احترام به انسان‌ها به شما نزدیک می‌شوند و وقتی انتظارش را ندارید پرده از باورهای واقعی خود برمی‌دارند و شما را در برابر این حقیقت قرار می‌دهند که اگرچه به اعلامیه حقوق بشر، آزادی عقیده، آزادی انتخاب روش زندگی، آزادی بیان، حق امنیت جانی و … باور دارند اما ازنظر آن‌ها شما به‌عنوان یک فرد همجنسگرا یا ترنسجندر و یا حتی فرد دگرجنسگرایی که در داخل ارزش‌های مردسالارانه و سنتی آن‌ها جای نمی‌گیرید، لیاقت این حقوق را ندارید!
مراقب این گروه از افراد باشید برای آن‌ها گرایش جنسی و هویت جنسیتی شما اهمیتی ندارد. همین‌که در چارچوب‌ ارزش‌های آن‌ها قرار نمی‌گیرید شما را در معرض انواع توهین، تبعیض و خشونت قرار می‌دهد.

#مرکز_مشاوره_رنگین_کمانی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

پیامک در تلگرام  

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com