اکنون تراجنسی های شیلی می توانند نام قانونی و جنسیت خود را بدون نیاز به عمل جراحی تغییر دهند. مجلس نمایندگان شیلی روز گذشته (۱۲ سپتامبر) بیانیه هویت جنسیتی را با ۹۵ رای موافق در مقابل ۴۶ رای مخالف به تصویب رساند. این قانون اجازه می دهد تا هر کسی که بیش از ۱۴ سال سن دارد، بتواند جنسیت خود را شناسایی کند. اما افراد ۱۴-۱۸ ساله، برای این منظور نیاز به رضایت والدین یا سرپرستان قانونی خود دارند.

رئیس جمهور سباستین پینرا باید این لایحه را در ۳۰ روز آینده برای تبدیل شدن آن به قانون امضا کند. پیشتر او عملا از این لایحه حمایت کرده است و انتظار می رود این کار را انجام دهد.

Trans-Advocacy Group برگزارکننده Trans Diversidades روز گذشته را توییتر نوشت: “امروز، شیلی یک گام تاریخی را در پیشبرد هویت های تراجنسی برداشت. اکنون می توانیم تراجنسی هراسی را در مدارس، خیابان ها و محل کارها ریشه کن کنیم. امروز همه مسئول حفاظت از جوانان تراجنسی هستند.”

Gay Star News با  Movilh، سازمان پیشرو حقوق دگرباشان جنسی در شیلی، تماس گرفته است.

پشتیبانی از پیشرفت حقوق دگرباشان جنسی در شیلی:
شهروندان شیلی از حقوق دگرباشان جنسی در کشورهای آمریکای جنوبی حمایت می کنند. یک نظرسنجی اخیر نشان داد که ۶۵ درصد از شهروندان شیلی بالای ۱۸ سال، از برابری ازدواج حمایت می کنند. این یک آمار جهش هفت برابری را از ماه فوریه نشان میدهد.

در موارد حقوق تراجنسی ها، ۶۷٪ افراد با اینکه تراجنسی ها باید بتوانند بدون جراحی یا تایید هیئت پزشکی به جنسیتی که خود را با آن شناسایی میکنند، منتقل شوند. اما تراجنسی ها تنها یک بار میتوانند نشانگر جنسیتی خود در اسناد رسمی مانند کارت شناسایی ملی و گذرنامه شان را تغییر دهند.

شهروندان شیلی بیشتر از همیشه حمایت خود را از حقوق زوج های همجنسگرا برای فرزندپدیری نشان دادند. ۵۲ درصد از مردم از فرزندپذیری همجنسگرایان حمایت می کنند. این آمار شاهد رشد ده امتیازی از ماه فوریه است.

شیلی در حال حاضر مشارکت های مدنی را برای زوج های همجنسگرا به رسمیت می شناسد. رییس جمهور پیشین لایحه ای را برای قانونی کردن عشق معرفی کرد اما اخیرا رئیس جمهور جدید شیلی اعلام کرده است که قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان در اولویت نیست.

سخنگوی این سیاستمدار ۶۸ ساله گفت: “هیچ تعهدی برای پیشبرد یا اجرای پرونده های مربوط به ازدواج برابر وجود ندارد.”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/transgender-chile/#gs.XmwBKaU

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com