آیا شما یک بزرگسال واقعاً مستقل هستید؟ این استقلال درباره جایی که زندگی می‌کنید نیست.
برخلاف تصور عرف عمومی، شما با ترک خانه‌ی والدین، شاغل شدن و اجاره آپارتمان با شریک زندگی‌تان در آن‌سوی کشور نمی‌توانید به استقلال از والدین خود برسید.

بلکه استقلال از خانواده‌ی اولیه خود نیازمند شرایط زیر است:
▪️ ما می‌توانیم درحالی‌که خود واقعی‌مان هستیم با اعضای خانواده‌ی خود در ارتباط باشیم.
▪️ ما می‌توانیم درباره چیزی که فکر می‌کنیم، حرف بزنیم. بدون تلاش برای تغییر و یا متقاعد کردن فرد دیگر برای دیدن مسائل از زاویه دید ما.
▪️ ما می‌توانیم یاد بگیریم درباره تاریخچه خانوادگی خود سؤال کنم و تصویر بزرگ‌تر و عینی‌تری از این‌که والدین ما از کجا آمده‌اند (چه تاریخچه و پس‌زمینه‌ای دارند)، دریافت کنیم.
▪️ ما می‌توانیم با والدینمان در مورد چیزهایی که اهمیت دارند، در وضعیت آرام و خونسردی قرار بگیریم. بدون اینکه در مورد تفاوت‌ عقیده‌ها زیادی عصبی شویم و یا حالت دفاعی، انتقادی یا حمله پیدا کنیم.
▪️ ما می‌توانیم بخش مربوط به خودمان در الگوهای رفتاری خانواده‌ را که ما در وضعیت دور شدن و سرزنش نگه می‌دارند، تغییر دهیم.

خانواده‌ی اولیه ما دسته کارت‌هایی هستند که سرنوشت به ما تحمیل کرده اما اینکه ما چگونه این روابط را به‌عنوان فردی بزرگ‌سال هدایت می‌کنیم کاملاً بستگی به خودمان دارد. خبر خوب این است که اگر شما حتی بتوانید روی یکی از این پنج مورد با خانواده‌ی اولیه خود کار کنید؛ می‌توانید تمام روابط خود را بهبود بخشید.
حتی تغییرات کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. حرف من را قبول کنید و یا حتی بهتر ماجراجویی جسور باشید و خودتان دراین‌باره کاوش کنید!

منبع

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com