ماف نیوز: کمال احمدنژاد زندانی سیاسی در زندان میاندوآب اعدام شد. وی با اتهامات «عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» و «قتل هاشم زینالی عضو سابق سپاه پاسداران» به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، سحرگاه روز دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷، «کمال احمدنژاد» فرزند رحیم زندانی سیاسی محکوم به اعدام، با وجود ابهاماتی در پرونده اعدام شد. او‌ دو هفته‌ی پیش به صورت ناگهانی به بند ۲ منتقل شده و سحرگاه روز جاری بدون اطلاع خانواده و حتی بدون انجام آخرین ملاقات اعدام شد.

«کمال احمدنژاد»

تلگرام ماف نیوز
کمال احمدنژاد از اهالی روستای گامیشگولی میاندوآب در اواخر پاییز سال ۹۴ به همراه پنج تن دیگر به نامهای «هلمت عبدالهی»، «میلاد عبدی»، «سعید سیاهی»، «سلیمان کری» و «مصطفی طه‌زاده» و به اتهام «عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» و «قتل هاشم زینالی عضو سابق سپاه پاسداران» بازداشت و طبق اطلاع خانواده‌‌اش، تحت شکنجه وادار به اعتراف شد.

اعدام وی در حالی صورت گرفت که نقایصی در پرونده وجود داشته و برخی از این افراد، هنگام حادثه در محل دیگری بوده‌ و طبق اطلاع خانواده‌‌‌هایشان، در دادگاه هم اعلام کرده بودند که هنگام وقوع حادثه در محل دیگری بوده‌اند.

نهایتا‌ دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، در روز یکشنبه ۲۸ شهریور ۹۵ سعید سیاهی، هلمت عبدالهی، میلاد عبدی، سلیمان کری، مصطفی طه زاده و کمال احمدنژاد را محاکمه کرد که متعاقبا کمال احمدنژاد به اعدام و بقیه‌ی افراد هم هرکدام به ۱۵ سال حبس محکوم شدند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com