روز جمعه (۷ سپتامبر)، وزیر امور داخلی سنگاپور کاسیویسواناتان شانموگام در پاسخ به پرسشی در مورد لغو جرم انگاری هجنسگرایی در هند گفت که جامعه باید برای جرم زدایی همجنسگرایی تصمیم بگیرد.

کاسیویسواناتان شانموگام، وزیر حقوق و امور داخلی، گفت: “جامعه در رابطه با این موضوع عمیقا تقسیم شده است. اکثریت با هر گونه تغییر در بند ۳۷۷A مخالف هستند. آنها مخالف حذف آن هستند.”

بند ۳۷۷A قانون مجازات سنگاپور رابطه جنسی بین دو مرد با حداکثر دو سال زندان مجازات میکند. روز پنجشنبه، دیوان عالی هند بخش هایی از بند ۳۷۷ قانون مجازات هند، قانون عصر استعمار که مجازات معادل ۱۰ سال زندان را برای همجنسگرایی در نظر میگیرد، لغو کرد. 

شانموگام به خبرنگاران گفت، “اقلیت رو به رشد” با قانون مخالفند اما موضع دولت میانه روی است.  او پرسید: “آیا می توانید نظرتان را در حالیکه اکثریت مخالف این مساله بوده و آنرا مخالف ارزش اجتماعی میداند، تحمیل کنید؟ من فکر می کنم جامعه باید تصمیم بگیرد که چه مسیری را می خواهد طی کند. و قوانین باید با تغییرات در جامعه و این که چگونه جامعه این مسائل را می بیند، هماهنگ شوند”.

“برابری برای همه سنگاپوری ها”:
لو ینگفا، از سازمان دگرباشان جنسی سنگاپور گفت: “جامعه دگرباشان جنسی از دولت انتظار دارد که برابری و عدالت را برای همه سنگاپور، از جمله دگرباشان جنسی تضمین کند. به همین دلیل، مجموعه ای از گروه های فعال، با ارسال نامه سرگشاده ایی به دولت سنگاپور خواستار اقدامات بیشتر دولت برای احقاق حقوق دگرباشان جنسی شده اند.”

شانموگام گفت: “به نظر من، باید مراقب در جرم انگاری روش های زندگی و رفتارهای جنسی احتیاط شود. اما، من نمی توانم نظرات شخصی ام را بر جامعه یا سیاستمداران تحمیل کنم.

ینگفا گفت:”علی رغم موضع تا حدی بی طرفانه وزیر، شنیدن دیدگاه های شخصی او دراین رابطه امیدوار کننده است.”

سال گذشته، نخست وزیر لی حسین لومگ گفت که او صبر خواهد کرد تا جامعه قبل از اصلاح قانون تغییر کند. لی بی بی سی گفت: “دیدگاه شخصی من این است که این مساله برای من مشکل نیست – این مساله مصالحه ایی دشوار است – من زمانی که نگرش اجتماعی در برابر این مساله تغییر کنم، آماده پذیرش آن هستم.”

در همین حال در روز پنج شنبه، تامی کوه، دیپلمات و ارتشی سابق سنگاپور، از سنگاپور خواست که از هند به عنوان نمونه پیروی کند. او در فیسبوک نوشت: “من جامعه دگرباشان جنسی سنگاپور را به طرح یک کیفرخواست برای به چالش کشیدن  بند ۳۷۷A برای نقض قانون اساسی تشویق میکنم.”

در سال ۲۰۱۴ دادگاه تجدید نظر سنگاپور چالش نقض قانون اساسی توسط بند ۳۷۷A را رد کرد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/singapore-minister-says-society-to-decide-whether-to-decriminalize-gay-sex/#gs.GKFPkS4

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com